När viljan är större än orken...

Det känns så ledsamt när orken och måendet hindrar en från att göra sånt som en normalt brukar klara.

Det är frustrerande när en vill så mycket men orkar så lite. Ännu mer frustrerande är det att andra inte alltid kan sätta sig in i detta, då det faktiskt inte syns utanpå hur en mår. En kan lätt uppfattas som gnällig och tråkig. Och det är även så som en känner sig när orken och smärtan tar överhand över ens dagar.

Om ni umgås med någon som ni vet är sjuk så fråga gärna hur det är, om personen i fråga är trött eller har ont. För det är ALLTID lättare att svara ja på en ställd fråga än att själv berätta att en mår dåligt. Mycket just på grund av att en inte vill uppfattas som gnällig och klagande, men även för att en då vet att ni bryr er och frågar av ärlig omtanke.

Igår var det en dag med blandade känslor för mig. En febrig dotter en varm och solig dag som igår väcker moderskänslorna fullt ut. Att dessutom själv inte vara på topp gör ju dagen inte bättre. Orkade dock med en kort promenad i Trosas mysiga gränder innan vi kastade loss och begav oss ut till hans igen. Denna gång utan E som åkte med mormor och morfar till Enköping.

Strålande sol och en härlig klipphäll, jag njöt. Sedan tog orken helt slut och jag tvingades in i säng, jag sov en timme och pallrade mig upp till middagen något piggare men med bortdomnad vänstersida...

Är ändå glad över att få befinna mig ute i skärgården med min familj. Det är viktigt att se det goda även när livet känns tufft...

En mysig kortspelskväll med A och T innan vi kröp till kojs denna ljumma sommarkväll...

#1 - - Anonym:

Bra att du skriver och hjälper även närstående hur de kan gör☺/ Mikaela

Svar: Ja det är ju inte så lätt att veta hur en ska agera runt en som är sjuk... Kramar ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Godmiddag. Härliga bilder från Bomans hotell. Det fanns ju så mycket vackert där. Hoppas att din dag med familjen blir solig och fin. Kör lugnt och läs sjökortet ordentligt. Kram, kram. ❤ 🛥🛥🛥

Svar:
Sandra Vulkan

#3 - - Tori Johansson:

Känner verkligen med dig! Hoppas du har en fin dag idag. Bilderna från Boman är jättefina, kanske ska bo där någon gång. Kram Tori

Svar:
Sandra Vulkan

#4 - - Tess:

Känner verkligen igen det där! Min vilja är alltid större än det min kropp klarar och det i sig är väldigt frustrerande, men att sedan få höra från folk att det "bara" är att skärpa sig, det är bara att göra ditten och datten så blir man bra, "det syns inte att du är dålig", "du överdriver nog" o.s.v. så blir det ännu värre. Visst är det svårt att förstå om man inte har erfarenhet av det själv, men det är inte så väldigt svårt att FÖRSÖKA förstå iaf.

Svar: Såå sant det du skriver! Det är absolut inte bara att rycka upp sig, för det går inte! Hoppas att jag lyckas få fler att vilja försöka förstå via min blogg och att det hjälper fler än bara mig.
Kramar
Sandra Vulkan