Här befinner jag mig nu...

Jag har skapat denna blogg i syfte att få skriva av mig och samtidigt bjuda på lite inredningsinspiation då min kärlek till inredning är väldigt stor. Jag är en lyckligt gift 39-årig trebarnmamma som arbetar på en förskola och brinner för mitt jobb och har fram tills januari varit fullt frisk bortsett från vanliga övergående influensor, urinvägsinfektioner och magsjuka... Alldeles lagom normal svensk kvinna alltså. Så skulle det egentligen fortsätta hade jag planerat...
 
Men nu är jag sjukskriven (sedan 11/1 2016) pga. diverse olika symtom (kraftig huvudvärk, yrsel, låg energinivå, domningar i olika kroppsdelar och nervsmärta) och är mitt i en diagnosutredning. Min magnetröntgen visade på en 6 mm stor demyelisering i lillhjärnan. Misstanken om MS (Multipel Skrelos) har varit stor sedan magnetröntgen och jag hade precis börjat förlikat mig med den tanken, då det finns bromsmediciner som saktar ner sjukdomsförloppet betydligt, när jag fick veta att min mamma har en ovanlig genetisk neurologisk sjukdom. Sjukdomen, som heter Leukodystrofi, påminner väldigt mycket om MS men har lite allvarligare utgång (dock inte livshotande). OCH det finns inga bromsmediciner eller botemedel...än.. Till skillnad från MS så går denna sjukdom att testas för via ett kromosomprov. Tyvärr så tar allt inom sjukvården såå himla lång tid och väntan på läkartider och provtagningstider känns oändlig. Och vissheten skapar ju ständigt egna tankar och teorier...
Det har även gjorts missar i hanteringen av mig och mitt tillstånd under vägen, avvikelse rapport och IVO anmälan är inlämnade, men detta skriver jag om en senare. 
 
 
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Rosa tulpaner, blommor, diagnos, inredning, inspiration, leukodystrofi, ms, sjukdom, tulpaner, utredning