Tacksamhetsdagar ❤

Emellanåt dyker dessa fantastiska dagar upp, då huvudvärken håller sig på en låg nivå och de övriga symtomen är nästintill obefintliga. Dessa dagar då jag låtsas att jag är helt frisk. Jag behöver nästan inte ens låtsas vissa gånger, jag glömmer nästan bort att jag inte mår bra... De är inte många men de finns där och smyger sig på när en minst anar det. Jag kallar dessa dagar för Tacksamhetsdagar, ett ord som jag lånat av en bekant som också lever med en kronisk sjukdom. Ett ord som står för precis vad det är. Den tacksamhet som jag känner när jag orkar vara mitt vanliga jag är obeskrivlig. Något som jag tidigare tagit som en självklarhet...

Att ständigt ha ont i huvudet är mycket jobbigt och sätter sig på humöret. Att dessutom vara yr och orkeslös gör det ju inte direkt bättre. Men jag försöker att ta tillvara på varje stund då jag mår lite bättre, även om jag vet att jag kommer att spendera resten av dagen i sängen efteråt. Likadant är det med Tacksamhetsdagarna, jag ger allt då för det är så skönt att få leva fullt ut. Och sedan tappar jag allt blir liggandes i ett par dagar. Men det är det värt!! Fast jag känner att jag måste välja och prioritera sånt som jag vill göra och mår bra av i första hand, annars är det inte värt att må så dåligt efteråt... Det är lite som att parta på ordentligt en lördagskväll och sedan ligga bakis dagen efter, ibland är det värt det och ibland inte. Nu kanske det blev lite flummigt men hoppas att ni förstår vad jag menar. 

Njut av alla era bra dagar, jag njuter av mina!

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: blommor, diagnos, inredning, inspiration, lantlig inredning, leukodystrofi, ms, shabby chic, sjukdom, utredning, vit inredning
#1 - - Anonym:

Visst är dessa dagar helt fantastiska! ☺ Jag har dock turen att ha otroligt många sådana dagar.

Svar: Njut av dem och uppmärksamma dem för dig själv! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anneli:

Skickar massor av pussar och kramar till dig hjärtat ❤❤❤

Svar: Tack snälla! 😙
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

❤❤❤🐩🐕❤❤

Svar: ❤❤
Sandra Vulkan