Bristande mammahjĂ€rta 💔

Efter en bra helg vĂ€ntar en dag fylld med trötthet och Ă„ngest...  Solen skiner pĂ„ en klarblĂ„ himmel och jag borde bara njuta. Men tĂ„rarna har tagit makten över min dag. Jag sĂ€ger som min tonĂ„rsdotter E sa igĂ„r nĂ€r hormonerna antagligen vĂ€llde fram i hennes kropp: 
"Jag bara grĂ„ter fast jag vet inte varför. Det Ă€r inget. Jag Ă€r egentligen inte ledsen." 

Jag försöker att ta mig för nĂ„gonting men sitter hĂ€r handfallen i solstolen och lĂ„ter tĂ„rarna rinna fritt bakom mina solglasögon... 

Jag kÀnner en stor sorg i att jag inte kan engagera mig sÄ mycket som jag vill i mina barn. Jag vill ha tillbaka min ork sÄ att jag kan vara delaktig i allt det viktiga som hÀnder i deras liv just nu. Och Àven vardagliga saker sÄ som lÀxlÀsning och fritidsaktiviteter. Det kÀnns hemskt att inte kunna hjÀlpa dem och finnas till hands i alla situationer som de önskar. Jag hoppas dock att de har förstÄelse för min situation och varför jag Àr en dÄlig mamma för tillfÀllet...

Mitt mammahjĂ€rta har brustit mĂ„nga gĂ„nger under denna fem mĂ„naders period som jag varit sjuk, och jag Ă€r sĂ€ker pĂ„ att det kommer att fortsĂ€tta att brista mĂ„nga gĂ„nger till... T ex sĂ„ kommer jag inte att kunna nĂ€rvara pĂ„ min sons skolavslutningen, nu nĂ€r han lĂ€mnar grundskolan. Eller fĂ„ vara med nĂ€r han i kostym ska ivĂ€g pĂ„ 9:ornas avslutningsmiddag. (A bor just nu hos sin pappa 20 mil ifrĂ„n mig och jag klarar inte av att Ă„ka sĂ„ lĂ„ngt sjĂ€lv. Dessutom krockar hans avslutning med E och T's avslutning.) 

En sak Ă€r iallafall sĂ€ker; 

JAG ÄLSKAR MINA BARN 
över allt annat pÄ denna jord!
❀
To the moon and back! 
 

4 kommentarer publicerat i AllmÀnt, HÀlsa, sjukdom;
Taggar: diagnos, inredning, inspiration, lantlig inredning, leukodystrofi, shabby chic, sjukdom, utredning, vit inredning, Ă„terbruk
#1 - - Mamma ❀ :

FörstĂ„r att du kĂ€nner frustation att inte orka lika mycket som förut . Du Ă€r Ă€ndĂ„ en bra mamma och barnen Ă€r ju dĂ„ pass gamla sĂ„ det förstĂ„r. Kram, kram ❀ ❀ ❀ 🐕 đŸ© ❀ ❀

Svar: ❀❀
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Jag Ă€r helt sĂ€ker pĂ„ att dina underbara barn förstĂ„r och tycker att du Ă€r vĂ€rldens bĂ€sta mamma ❀

Svar: Tack för de orden! ❀ Kramar
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Styrkekramar ❀/ Mikaela

Svar: ❀
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

SĂ„ behöver du verkligen inte kĂ€nna.... du gör ditt bĂ€sta och det mĂ€rker vi ❀ Ă€lskar dig bĂ€sta mamma😙😙 A

Svar: Älskade unge! Nu rinner tĂ„rarna Ă€nnu mer, blev sĂ„ himla rörd! ❀❀❀
Sandra Vulkan