Shoppingdag!! I love it!!

Om det är något som jag älskar att göra, lika mycket som yoga, inreda och sola på en strand eller klippa, så är det att shoppa! Jag skulle nog egentligen inte kalla mig för en shoppoholic då jag ändå håller rätt så hårt i pengarna och kan vela om att köpa något speciellt i veckor. Men jag blir så otroligt lycklig av att köpa fina saker och kläder, mest till mig själv men även till andra. Jag älskar att ge bort presenter som jag vet att den som får det blir glad av.

Igår morse började jag dagen med ett långt, riktigt hett bad. Låg där och njöt av det varma, väldoftande vattnet mot min kropp och lyssnade på en ljudbok. Huvudvärken var nästintill obefintlig, så jag kände mig glad och stark, nästan oslagbar i alla kategorier. Underbart att få känna mig så efter några dagar med ångest och smärta. Det är lite märkligt vad fort allt kan vända för mig, åt båda hållen. Från att må skit till att må nästan hur bra som helst. Iallafall om jag tar det lugnt. Och tvärtom...

Efter badet gjorde jag mig iordning för en shoppingtur på Mirum galleria i Norrköping. Inte för att inhandla julklappar som de flesta andra gör nu. Nej, jag skulle handla kläder till mig själv och en bröllopspresent till Örjan (vi firar 9-årig bröllopsdag imorgon ❤).

Jag var först in på Gina Tricot där jag genast hittade två klänningar, en kjol och ett linne som jag provade. Allt satt perfekt! Allt utom linnet var grått, linnet var ljuvligt gammelrosa. Det slog mig att jag den senaste tiden bara köpt kläder som går i gråa, ljusrosa och vinröda toner. Det bästa med det är att allt går att matcha ihop med varandra och på så vis känns det som nytt flera gånger, om ni förstår vad jag menar...

Sedan blev det en tur in på MQ för att prova en klänning som jag länge haft ögonen på, iallafall i ett par veckor... Och precis som jag befarade så satt den perfekt. Men eftersom jag redan köpt en del så frågade jag Örjan om jag inte kunde få den i bröllopspresent av honom. Och han sa ja utan att ens ha sett den på mig. Men hen som jobbade på MQ sa att den såg ut att vara skräddarsydd till min kropp. Visst det är väl ett bra försäljningsknep att sälja in den med de orden, men den kändes faktiskt så fin på mig.

Hittade kläder även till min älskade man, så rättvist som möjligt!

Och fem par gråa/svarta lite grövre strumpbyxor till mina gråa klänningar och kjolar. En kan aldrig få för många strumpbyxor i byrålådan, iallafall inte jag. Antingen så blir det ett hål under hälen eller vid tårna, om inte resoren i midjan går sönder innan. Jag har nästan alltid strumpbyxor på mig på vinterhalvåret. Så det går åt några varje år. Jag gillar att ha klänningar och kjolar på mig, det känns lite ledigare och dessutom är det ju fint...

Försökte förgäves att hitta några nya finstövlar också, men hittade inga som satt snyggt på mina smala ben. Skaften på stövlarna glipade på tok för mycket.

På vägen hem kom den euroforiska känslan som jag älskar. Lycka över både en festklänning och fyra nya plagg som jag kan ha på jobbet. Och där kom nästa lyckorus. Som jag kan ha på JOBBET!! Jag ska äntligen få börja jobba igen på mitt älskade jobb! Yes!! Om jag inte hade suttit i bilen just då så hade jag gjort en segerdans. För det känns precis som en seger att få komma tillbaka till mitt liv igen.

När jag landade hemma i soffan så ville huvudvärken ta lite plats igen. Men den var lindrig, så inte som den vanliga värken. Denna huvudvärk berodde nog mest på att jag utsatts för så många intryck i gallerian...

Någon bild på den vinröda spetsklänning från MQ blir det inte någon bild på idag, för den har jag ju inte fått än... 😉 Gissa om jag kommer att bli överraskad imorgon 😂.

4 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, GinaTricot, H&M, Kläder, Lycka, MQ, Mode, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Shopping, Sjukdom
#1 - - Gunilla:

Så kul,gläds med dej! Vilken känsla att shoppa igen,dej väl unt.Snygga tights,de grårandiga i mitten var är dom köpta? Brukar ofta använda klänningar o thights/leggings också! Kram❤

Svar: Alla strumpbyxor är från H&M. Underbart att få känna mig så lycklig igen! Det var ett tag sedan sist. ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Vilken lyckokänsla!!!! Jag blir också glad av att shoppa, det ger energi också. Kul att höra dig så pigg igen, hoppas det håller i sig. Klänning har jag också året runt, bästa plagget. Kram och ha en fin dag, Tori.

Svar: Ja nu mår jag mycket bättre och vill inget hellre än att det håller sig så här nu. ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤❤❤:

Nu är "gamla" Sandra på gång igen. Shopping, shopping ❤❤. Hoppas att din onsdag blir fin. Kram, kram. 💟💟

Svar: Ja det känns bra att vara "mig själv" igen!! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

Vad härligt att höra. Mycket fina kläder☺ ❤/ Mikaela

Svar: Tack!! ❤ Kramar
Sandra Vulkan