Abstinens...

Fy tusen vilken vidrig natt jag var med om natten till igår!! John Blund glömde tydligen bort mig helt och hållet, inget sömnstoft sveptes över mig...

Låg och vred och vände på mig stup i ett, heeeeela låååååånga natten. Kallsvettiningar ena stunden och frossa nästa. Huvudvärken blev bara värre och värre och jag kände igen den vidriga nervsmärtan. Men det obehagligaste av allt var att det kändes som om det kröp miljoner med små kryp både innanför och utanpå min hud!!

Som tur var så förstod jag att det berodde på att jag slutat med medicinen så tvärt och att mina symtom, utom huvudvärken, var kroppens abstinensreaktioner efter Lyrican. I normala fall så brukar denna medicin sättas ut sakta, men antar att min läkare tyckte att mina förbjudna tankar var alltför farliga för att låta det ta tid...

Gissa om jag var helt slut igår?? Förmiddagen gick trots allt rätt bra. Pernilla kom på fika och vi satt/halv låg i timmar och pratade i sofforna. Skönt att prata med någon som verkligen förstår hur det är att ha sömnbrist och samtidigt vara totalt orkeslös.

Framåt eftermiddagen var jag så trött så att jag nästan somnade ståendes, men ville inte lägga mig och sova, bättre att kunna sova gott under natten tänkte jag.

Jag sysselsatte mig istället med att förbereda "garn" till en beställd filt. Sedan, efter att ha fått i mig lite av mannens lagade middag, stupade jag i säng. Frossa, extrem huvudvärk, illamående och utmattning så illa att benen inte riktigt ville bära mig, obeskrivligt ovälkomna symtom som återigen stormade in i mitt liv med full kraft, som en redig käftsmäll... Ända "fördelen" med symtomen är att jag nu längtar efter att få sätta in en ny medicin, jag som i vanliga fall avskyr mediciner.

Efter en lång stunds försök att få upp värmen under täcket gav jag upp och la mig i ett varmbad. Det fungerade kanon! Låg där tills jag nästan skrumpnade bort, med bara några levande ljus som ljuskälla... Njutfullt trots smärtan.

Tyvärr hjälpte det inte att jag tvingat mig att hålla mig vaken hela dagen, jag kunde ändå inte sova i natt... Lyckades dock få ihop en timmes sömn och jag gissar att det kommer att bli ännu en tung dag i det Vulkanskaslottet...

4 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Abstinens, Diagnosutredning, Leukodystrofi, Lyrica, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Rosa liljor, Sjukdom
#1 - - Mamma ❤ :

Godmorgon. Låter jätte jobbigt. Hoppas att du snart blir piggare och att medicinen går ur kroppen så att du kan prova en annan. Vila nu ta det lugnt. Kram.❤❤

Svar: Ja idag blir det inte många knop gjorda... ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Tori Johansson:

Låtar ruskigt! Hoppas det blir bättre snart. Kram Tori

Svar: Ja, i natt var jag "bara" sömnlös, så det går åt rätt håll iallafall... ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#3 - - Gunilla:

Usch inget vidare för dig! Fast ändå 'positivt' då att det känns ' bättre' andra natten.Va skönt att dina bad ger dig lite lugn o ro❤ Gunilla

Svar: Ja känns lite som att jag griper efter halmstån... Allt som kan lindra och hennes ro behövs nu. ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

Hoppas du får börja med den nya medicinen snart. Styrkekramar ❤ / Mikaela

Svar: Ja det får jag! Idag faktiskt! ❤Kramar
Sandra Vulkan