Bubbel, vänskap och lycka ❤

Motvilligt tvingade jag mig upp ur sängen igår. Motviljan bottnade inte i att jag mådde sämre än tidigare, utan jag var bara sååå trött... Och det blev inte bättre av att typ varje muskel i min kropp protesterade och gav igen med smärta. TRÄNINGSVÄRK!!!! 


På jobbet befinner jag mig väldigt ofta på golvet eller på huk för att komma i barnens nivå. Det är inte skönt att sätta sig på huk eller på rumpan på golvet när de främre lårmusklerna värker varje gång som en sträcker ut dem. Skrattar glatt åt min stelhet varje gång.

Antar att mina muskler var nöjda med att det blev en vilodag igår...

Efter jobbet följde finaste Sandra med mig hem. På vägen plockade vi först upp Adam vid resecentrum. Sedan var vi in på Norins ost och köpte ett gäng underbart goda ostar och marmelader. Nästa stopp blev på Systembolaget för inköp av bubbel och rosévin och sista stoppet var på ica och där köpte vi charkuterier, frukter och kex.


Väl hemma så öppnade vi bubblet och drack det i solen med jordgubbar till. Ljuvligt!! Och så mysigt att få lite egentid med Sandra (och Adam såklart). Vi pratade på massor och ändå känns det som om vi aldrig hinner att prata klart. Trots att vi spenderade hela nio timmar tillsammans under eftermiddagen och kvällen.  

När Örjan och Simon var på plats så satte vi oss vid bordet och åt i timmar av allt det goda som vi dukat fram. 


Jag måste återigen få rekommendera osten Langres, som en köper hel. Den påminner lite om en vulkan med sin grop i mitten. I gropen kan en hälla lite champagne, konjak eller whiskey. Vi hällde i lite bubbel och den fick stå och dra i sig smakerna en stund innan servering. Så otroligt krämig och välsmakande! 

Bilderna få tala för sig själva nu och ni förstår nog att vi hade en fantastisk kväll!

Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg! ❤⬇ Tack snälla du! Och trevlig helg!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Recept, sjukdom, träning;
Taggar: Alkoholfria bubbel, Alkoholfritt alternativ, Bubbel, Diagnosutredning, Domningar, Kronisk huvudvärk, Ljuvliga ostar, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Norins ost, Sjukdom, Träningsvärk, Trötthet, Vänskap, Yrsel
#1 - - Anonym:

❤/Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Härlig och mysig torsdag. Kram ❤

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan