Mina järnvärden just nu

I våras var jag ju så himla trött och seg, trodde att det enbart berodde på den neurologiska sjukdomen. Men som många av er vet så upptäckte jag i maj (på grund av att jag bad om att få testa om jag hade vitamin B12 brist) att mina blodvärden var låga. Och det ledde till att mina järnvärden kollades. Svaret kom och jag hade järnbrist och nästan helt tömda järndepåer. Inte konstigt att jag känt mig så trött och lite nere under våren. Flera jobbiga undersökningar (bl.a gastroskopi och rektoskopi) gjordes för att hitta orsaken till min kraftiga järnbrist, men inget hittades. Jag fick järninfusioner och mitt järnförråd fylldes på i början av juni.


Nu två månader senare var det dags att kolla läget på mina blodvärden och järnet. Så igår åkte jag till vårdcentralen efter jobbet och lämnade några blodprover. Och igår eftermiddag fanns resultaten i Mina vårdkontakter. 

Mitt hb ligger nu på 127 vilket är fullt godkänt och mitt ferritin (järn) ligger på 91!!! Det känns ju super bra! Hoppas nu att det håller sig så.

Många har sagt till mig den senaste tiden att jag ser piggare och fräschare ut och det motsvarar helt hur jag själv upplever det. 

(Tränings notis: då jag hade lite skarpare huvudvärk i förrgår kväll så hoppade jag träningen då. Men igår körde jag på igen. Jag började min dag med den lite längre promenaden med hundarna, i hyfsat rask takt. På eftermiddagen efter ett par timmars vila i soffan körde jag mina favoritövningar. 5 min träning för ben och rumpa med hjälp av en handduk, denna gång så la jag till ett av mina minibands för lite extra motstånd. 14 övningar med mina minibands för typ hela kroppen och plankan i intervaller sammanlagt 3 min. Alla dessa övningar och deras länkar delade jag med mig av förra veckan och de och fler finns på Youtube, på Sandra Fribergs kanal, se länk nedan.)

Klicka här för att komma till Youtube kanalen.

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤⬇ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Järninfusion, Kronisk huvudvärk, Låga järnvärden, Lågt blodvärde, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Plankan i intervaller, Rask promenad, Sjukdom, Träning ben och rumpa med handduk, Träning med minibands, Trötthet, Yrsel
#1 - - Anonym:

Heja,Heja!😀/Mikaela

Svar: 😁😁😁
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Vad bra att dina värden är ok nu. Märks att du är mycket piggare. Kram ❤ ❤ ❤ 🐕 🐕 ❤ ❤

Svar: Ja det är fantastiskt! 😀😀❤❤
Sandra Vulkan