Mitt älskade jobb & EEG...

Åhh igår började jag äntligen jobba igen efter massa semester!! Jag är så taggad inför hösten och håller nu tummarna för att jag kommer att klara att gå upp i tid. I nuläget jobbar jag 50% och efter en stunds återhämtning hemma så kan jag vara lite trevlig och umgås med min familj och vänner. Det känns som att jag fått tillbaka en stor del av mitt liv igen. Nu ska jag inte ropa hej än utan låta tiden få utvisa... Men en dröm är att iallafall klara att jobba 75% inom en snar framtid. För JAG ÄLSKAR MITT JOBB!!! 


Det var så underbart att få krama om kära kollegor och börja planera möblering i våra nya lokaler. Fredag är flytten planerad till. Så spännande!! 

Men min gårdag började med ett besök på sjukhuset. Eller närmare bestämt Fysiologiska kliniken. Där fick jag en mega ful mössa med elektroder i på mitt huvud. Bästa Malin som följde med mig som stöd fnissade lite i smyg åt mig. Jag fick lägga mig på en säng och om vartannat titta och blunda med olika långa intervaller. Sedan skulle jag ta djupa men snabba andetag, typ profylax, i tre långa minuter. Det blev jag väldigt yr av så det var tur att jag låg ner. Efter dessa tre minuter fick jag ligga stilla och blunda i 20 minuter, det var okej om jag somnade. Men med en ful mössa och många tankar så höll jag mig vaken. Sedan var det dax för att titta rakt in i en flashande lampa alternativt blunda mot lampan i några minuter, titta - blunda, titta - blunda...


Jag var lite skakig när vi gick därifrån. Det var alltså ett EEG test som gjordes på mig. Så nu är det bara att vänta på svar... Och jag om någon har blivit riktigt bra på att vänta. 

Vi avslutade gårdagen med att fira vår älskade Nova som fyllde 4 år ❤

Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇ Tack snälla! 

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, EEG, Extrem huvudvärk, Kronisk huvudvärk, Min älskade vovve, Nervsmärta, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Sjukhusbesök, Vrinnevi sjukhuset i Norrköping, Yrsel
#1 - - Anonym:

Grattis Nova! Hoppas på svar!❤/Mikaela

Svar: Fått svar idag...
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Tänkte fråga om svaret men nu vet jag det redan. Ha en fin kväll. ❤

Svar: Detsamma till dig! ❤
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Åh, ett sådant test gjorde jag med Majken Madick i Linköping när hon som 3åring fick ett plötsligt krampanfall och tuppade av. (Så jag vet hur mössan ser ut, den gör inget för att försköna... även om det inte var svårt alls att hålla sej för skratt när det gällde sin lilla trollunge.)
Tänker på dej Sandra!
Och såklart GRATTIS till Nova!
(Men herregud - ta av henne stassen!!🙊🙈)

Svar: Lilla Majken... 😍 Tänker på dig också och LÄNGTAR tills vi ses snart igen!!!
Ja, mina barn älskar att klä upp lilla Nova. Och hon protesterar inte 🙈
KRAMAR 💕
Sandra Vulkan