Ojämn hjärtrytm sätter skräck i mig...

"Jag står framför den stora hallspegeln med bred vit träram. Jag har en puderrosa klänning på mig, den här ett brett skärp i midjan som trollar fram fina kurvor på min smala kropp. Klänningen börjar när jag snurrar runt för att se hur jag ser ut. När jag granskar mina kläder i min spegelbild upptäcker jag att Jag inte syns. Jag ser kläderna, som visar min kroppsform, men inte mitt huvud, mina händer och ben. Jag blir stel av skräck när jag förstår att jag håller på att dö eller redan är död, den enda logiska förklaringen till varför jag tonats bort. Jag går mot köket för att berätta detta hemska för Örjan, men jag svimmar innan jag hinner in i köket trots att det bara handlar om en till två meter.


Jag ligger i soffan med mitt huvud i Örjans knä. Mitt hjärta rusar och hjärtslagen är oregelbundna. Nu känner jag att jag håller på att dö. Jag viskar fram ett hjälp samtidigt som jag kämpar med att vrida mitt ansikte mot Örjans. Men han hör mig inte, han verkar inte ens märka att jag finns där i hans knä. Jag gör ett nytt försök men min röst är så svag och jag är totalt utmattad. Jag märker att Örjan snarkar, det, tänker jag, förklarar varför han inte hör mig. Jag grips av panik."

Jag vaknar, Örjan snarkar rogivande. Men min ojämna hjärtrytm och styrkan i hjärtslagen, hjärtklappningen som finns där på riktigt gör mig rädd även i vaket tillstånd. Det känns som att hjärtat ordagrant ska hoppa ut ur min bröstkorg. Tänk om mitt hjärta kommer att slå sitt sista slag och stanna, för alltid... Jag hör mig själv viska fram hjälp, men jag är så svag att det knappast hörs. Nu skakar jag av rädsla men jag är så trött så att jag somnar om till en drömlös sömn.

Jag misstänker skarpt att det var Panocoden som ställde till det för mig. Speciellt då detta endast händer de fåtal gånger som jag tar denna medicin, och alltid när jag tagit den. Men hur mycket och hur grundligt jag än läser bipacksedeln eller söker på nätet så hittar jag inte hjärtklappning som känd biverkan. Men när jag granskar biverkningar på min dagliga medicin, Saroten, så finns detta symtom som biverkning. Kan det vara så att kombinationen av dessa två läkemedel skapar min hjärtklappning?? Antagligen, ska försöka att komma ihåg att fråga neurologen om det under mitt nästa besök. Om det visar sig att det inte är något farligt så här jag inget problem att fortsätta med dem vid behov, eftersom de lindrar min extrema huvudvärk något. Visst det är obehagligt och läskigt med hjärtklappningen men frågan är vad som är värst, helvetisk huvudvärk eller rusande hjärta??

Tränings notis: "5 MINUTER hemmaträning för mage med hjälp av en handduk" körde denna ihop med "MINA 10 BÄSTA MAGÖVNINGAR - perfekt för hemmaträning". Alla övningar körde jag 10-40 repetitioner. Gjorde även "BORT MED PUTMAGEN med två enkla övningar". Alla dessa övningar finns på Youtube under Träna med Sandra (Alltså inte med mig utan med bästa Sandra Friberg)



Jag hoppas att ni vill ta er tid att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... Och självklart så får ni lämna en kommentar om vad ni tänker när ni läser mitt inlägg/mina inlägg. Ha en fin dag/kväll! 

En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Balanssvårigheter, Biverkning, Diagnosutredning, Domningar, Enkla övningar för mage, Extrem huvudvärk, Hemmaträning, Hjärtklappning, Kronisk huvudvärk, Liv och död, Nervsmärta, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Panik, Panocod, Rusande hjärta, Saroten, Sjukdom, Träna hemma, Trötthet, Yrsel, Änglavingar
#1 - - Anonym:

Usch, det är mycket obehagligt!❤/Mikaela

Svar: Ja....😢
Sandra Vulkan