Utegym, festivalkväll & rekord!!

Efter ännu en kanon bra arbetsdag åkte jag och Adam upp till utegymmet som ligger i anslutning till löpspåren här i Söderköping. Självklart efter min dagliga vila, igår ute på altanen i solen. 


Just solens varma, ljusa strålar var det som lockade mig mest till träning utomhus. Så jag slängde på mig träningskläder och fyllde en flaska med vatten och fick med mig sonen i farten. 

Åh så härligt det var att känna hettan från solen, vinden som flämtade och samtidigt känna musklerna jobba hårt.

Vi testade de flesta träningsredskap som fanns där, dock inte övningar som dips och chins...

Varje övning körde vi 10 repetitioner 4 gånger innan vi bytte till nästa. Vissa kändes mer än andra... 

Jag avslutade med 40 st tåhävningar. Jag var darrig i kroppen efter alla övningar, så jag antar att jag jobbat på bra. Efter lite stretching åkte vi och köpte varsin NOCCO Caribbean ice pop, en isglass utan kolhydrater. Den var klart godkänd trots en typisk utan-socker-bismaken.

På kvällen åkte jag in till Norrköping med Engla och hennes kompisar. Rix fm festivalen och Augustifesten lockade. Jag åkte alltså in till Norrköping där jag mötte upp Mickis med familj. Vi åt Texmex och satte oss sedan på en filt i Vasaparken där Rix fm festivalen gick av stapeln. En härlig sensommarkväll med mängder av vackra röster avlöste varandra. Artisterna med de vackra rösterna var denna kväll Anton Hagman, Wictoria, Nano, Benjamin Ingrosso, Robin Bengtsson, Jakob Karlberg, Margaret, Peg Parnevik och Måns Zelmerlöw. Inte illa va?! Och va mycket folk det var!!


(Bilden är tagen INNAN allt började, blev dubbelt så mycket folk sen.)

Ännu en dag att lägga i minnesbanken då jag mådde väldigt bra, på riktigt bra hela dagen!! Min huvudvärk fanns i periferin och lika så domningarna. Men orken fanns där! Rekord för mig för det senaste 1 1/2 året!! Och det fick jag dela med mina två äldsta barn. En helt fantastisk känsla!!

Det blev ett långt inlägg, mest på grund av bilderna, idag. Hoppas att du gillade det så pass mycket att du vill klicka på hjärtat här nedan... ❤⬇ Tack snälla du!!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Energi, Kronisk huvudvärk, NOCCO glass, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Rekord, Rix fm festivalen Norrköping, Sjukdom, Träning i solen, Underbar känsla!!, Utegym, Yrsel
#1 - - Anonym:

Skönt, att du mår bra och vädret var också skönt./Mikaela

Svar: Mysigt att få umgås lite med er!! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Detsamma❤

Svar:
Sandra Vulkan