Lycka är att få vakna med endast lindrig smärta...

Vilken lycka det var att efter en mindre bra kväll få vakna och märka att den extrema huvudvärken har avlägsnat sig under natten. Orken var även den lite bättre vilket fick mig på riktigt bra humör. Jag smög ut ur sovrummet för att inte väcka min älskade man, som kom hem från sin spelning under småtimmarna. Släppte ut hundarna i trädgården och gav dem frukost. Jag hann torka av diverse dammsamlande ytor i köket medan tevattnet kokade upp. Satte mig sedan i soffan framför Nyhetsmorgon med en kopp ljuvligt gott Gotlands-te i min hand. 


Jag kan njuta så mycket av den här sortens egentid, då jag har familjen nära men ändå inte. Alltså när de ligger i sina sängar och sover sött i rummen intill. Den enda jag saknade här hemma var Adam, som umgås med vänner i Enköping. 


På tal om Enköping så såg jag på nyheterna att en kvinna hittats mördad på en gård utanför Enköping igår. Självklart undrar jag om det är någon som jag känner... (Jag är uppvuxen i Enköping och bodde där tills jag träffade Örjan 2006/2007.) Och för några dagar sedan läste jag att en kvinna blivit våldtagen av två män i en park i centrala Enköping. Vad händer??? Lilla trygga Enköping... inte alls så tryggt där längre tydligen... Jag känner en stor oro inför framtiden, den framtiden som mina barn nu växer upp i. Så hemskt att en ska behöva lära sina barn att knäa någon i skrevet om hen inte förstår att ett nej är ett nej. 

Resten av gårdagen spenderades med mina nära och kära. Och som om vi inte shoppade nog i lördags så åkte jag till Norrköping med Engla och Joline för jeans-shopping. Så nu är vi nog färdig shoppade för ett tag framöver hopoas jag. God mat, några bra filmer och mängder med vattenmelonskuber får ringa in dagen. Och vet ni, jag mådde faktiskt ännu lite bättre under eftermiddagen och kvällen. 


Idag väntar EEG-test och sedan några jobbtimmar på mitt älskade jobb!! Tror inte att alla tycker om att semestern är slut, men jag älskar mitt jobb nästan lika mycket som semester. 

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤⬇ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Extrem huvudvärk, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Otrygghet, Sjukdom, Soffa från Mio Möbler, Vad händer i Sverige??
#1 - - Mamma ❤❤:

Kram till dig och hoppas att du får må ganska bra framöver. ❤

Svar: 😚
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Hoppas huvudvärken försvinner för gott eller så länge som möjligt!/Mikaela

Svar: Skulle vara så underbart 😍
Sandra Vulkan