Förändra ditt liv redan idag!

Att ta tag i sitt liv är inte speciellt lätt. Inte ens när motivationen och viljan finns. Det gäller att bestämma sig och genast börja/sluta med något. Låter kanske lite luddigt, men det jag menar är att nästan alla har något att förändra som vi skulle må bättre av. T.ex. rökare borde sluta röka (det gjorde jag, från en dag till nästa dag pang bom så vägrade jag att fortsätta att förstöra min kropp med dessa cancerpinnar) eller börja träna för att bygga muskler/gå ner i vikt/få bättre kondition (jag fick inspiration till att forma om min kropp via Instagram och började direkt med hemmaträning med gummiband, löpning ute och nyligen köpt träningskort på gymmet). Jag har även förändrat min kost genom att ta bort socker i stor utsträckning (godis, bakverk, alkohol, mjukt bröd mm). Även börjat äta efter 16:8 metoden, periodisk fasta, fastar 16 timmar och äter under 8 timmar per dag, från fastar från kl 19.30 till kl 11.30. Nu har även Örjan bestämt sig att följa den periodiska fastan till stor del. Och även han tränar flera dagar i veckan på gymmet. Det blir så mycket lättare när vi är två som jobbar efter samma tänk och kan peppa varandra. 


Så, tillbaka där jag började inlägget. Om du vill göra en förändring gör den från och med idag, skjut inte upp det för då är det lätt att det inte blir av alls. Och som min kloka Instagram vän @chasemygoalweight skrev igår på Instagram, om du börjar idag så är du en dag före än om du börjar imorgon...

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg! ❤⬇ Tack snälla du!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Bättre mående, Börja träna, Förändra ditt liv nu, Mitt nya liv, Må bättre, Ny energi, Om du bestämt dig, Selfie, Sluta med socker, Sluta röka
#1 - - Mamma🎄🎄🌟🌟:

Bra jobbat med allt som du tar dig för med. Kram 💕💕💕

#2 - - Anonym:

Så är det!😀/Mikaela