Frustrerad och förbannad...

Jag märker att jag är lite extra lättretlig just nu. Och självklart är en av orsakerna att jag jag har en smärtsammare huvudvärk och ökad orkeslöshet. Men en annan orsak är att jag känner en stor frustration över att jag inte får må bra. Jag är uppriktigt sagt förbannad!! Och detta är ett nytt sätt för mig att möta min sjukdom och mina symtom. Jag är övertygad om att detta är riktigt bra. Ett steg längre fram i bearbetningen, vilket faktiskt paradoxalt nog gör mig glad när jag nu får möjlighet här att reflektera över det. (Ännu ett plus med bloggen.)



Men med frustrationen och aggressionen inom mig åkte jag igår till gymmet efter jobbet för att göra mig av med dessa känslor. Och hur gjorde jag det då? Jo jag sprang 5 km på löpbandet på exakt 30 minuter (det tog dock 4 sekunder att få fram kameran på mobilen för att fota). Jag svettades som en gris (om nu grisar ens svettas??) och flåsade som en frustande tjur. Därefter körde jag 100 sumoböj med en 16 kilos kettlebell, det tog fint vill jag lova. Flera maskiner kördes innan jag avslutade med helvetes repen Battle rope för att tömma mig på den sista frustrationen och energin. Och denna träning gjorde mig riktigt gott, iallafall under gårdagskvällen. Får väl vänta och se hur dagen blir, hoppas bara på ordentlig träningsvärk. 


Tack till er alla som lämnar avtryck i bloggen via kommentarer och hjärtklick!!! ❤ Ni är guld värda allihop!!! 


En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: #1gym, #aggression, #battlerope, #bearbetning, #extremsmärta, #frustration, #kettlebell, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #löpning, #löpning, #neurologisksjukdom, #nyenergi, #orkeslöshet, #sjukdom, #skov, #träning, #träningsinspiration
#1 - - Anonym:

Bra jobbat! Ilska tror jag med är nästa steg i bearbetningen😀/Mikaela

Svar: Ja visst måste det vara så?! ❤❤
Sandra Vulkan