Min jul utan barnen... ❤

Att fira jul utan barnen är väldigt speciellt. Både tråkigt, sorgligt och stämningslöst. Jag borde börja bli van då det varit så här varannan jul se senaste 10 åren. Och på sätt och vis så är jag väl det. Jag tar till någon slags försvarsmekanism där jag stänger av julkänslorna nästa helt ett par veckor innan jul. I år extra mycket då varken tomtar eller julgran fått flytta fram ur gömmorna. 



Men en jul utan barnen betyder även egen tid för mig och Örjan, då vi kan ägna oss helt och hållet åt varandra och inte behöver anpassa oss efter någon annan alls. Jag började årets julafton med att åka till gymmet, där jag var helt ensam, hade alltså gymmet helt för själv. Jag sprang 5 km på löpbandet på nästan exakt 30 minuter. Efter en stunds återhämtning på en yogamatta körde jag flera maskiner för mage och rygg innan jag åkte hem igen. 



Vi fixade Janssons frestelse, ägg-och laxlåda, köttbullar, prinskorvar, ägghalvor och potatis. Detta dukade vi fram tillsammans med tre olika sillar, sylta, julvört mm. Sedan njöt vi av vårt enkla julbord till vacker julmusik i bakgrunden. Självklart så tittade vi på Kalle Anka och hans vänner innan vi bytte julklappar med varandra. Jag fick en alldeles ljuvlig tekopp och underbara stilrena silverörhängen med lika vackert matchande halsband från Q Scandinavia. På kvällen sätt vi och lyssnade på låtar som vi blev nostalgiska av, innan vi fick besök av Örjans bror Dennis och hans sambo Maria. Det blev en mycket trevlig kväll och julafton slutade lyckligt även fast saknaden av barnen fanns där hela dagen. 



Igår, på Juldagen, som för övrigt är årets tråkigaste dag enligt mig, åkte vi in till Norrköping för inköp av några julklappar i de få affärer som hade öppet. Och godis. Som jag längtat efter att få äta. Så till en film proppade jag i mig lite godis tills illamåendet stoppade mig. Det var inte ens så gott som jag minns det... Choklad är jag fortfarande svag för, men då kan jag lika gärna äta sockerfri choklad eller godis bakat av dadlar och kakao. Resten av dagen spenderade vi i soffan framför filmer som löste av varandra.





#1 - - Mamma🎄🎄🌟🌟:

Kram. Vi syns framöver. 💕💕💕

Svar: Ja, längtar! ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

God fortsättning❤/Mikaela

Svar: Tack detsamma!! ❤
Sandra Vulkan

#3 - - Sandra Friberg:

5 km på 30 min är ju SUPER! Du är så duktig! Hoppas nu att Salla nya smärtor försvinner snart ❤️

Svar: Tack fina Du!!! 😚😚😚
Sandra Vulkan