Positivt överraskad!

Var förvånansvärt pigg igår morse när alarmet väckte mig strax efter 6.00. Jag hade förberett en väska för träning på gymmet, men hade få förhoppningar om att jag skulle orka att gå så tidigt. Men den positiva känslan i kroppen (säkert efter vår härliga weekend i London) fick mig att kliva upp ur sängen klockan 6.30 och en halvtimme senare sätt jag i bilen på väg till gymmet. Bestämde mig för att inte springa och ta ut mig i onödan, ville ju klara att jobba mina timmar efter träningen, så jag gick på löpbandet i mycket rask takt i lite mer än 15 minuter som uppvärmning. Sedan körda jag på bland de olika maskinerna i knappt en timma. Förutom mig själv så var det tre pensionärspar där. Lugnt, skönt, avslappnat och fridfullt. 


Jag hade lagt min tagg (brickan som en öppnar låsta dörrar till och i gymmet med) på vikterna till en maskin, när jag skulle ta den så rasade den ner bakom vikterna. Och för in går det bara att nå om de 80 kg som alla vikterna tillsammans väger lyfts. Som tur var så hjälpte två av herrarna mig genom att tillsammans lyfta vikterna så att jag snabbt kunde stoppa in handen och ta min tagg. Så himla gulligt av dem!!

Efter jobbet åkte jag först hem för en liten stunds återhämtning. Sedan följde jag och Tindra med Örjan till gymmet och jag sprang då 5 km på löpbandet, innan jag körde styrketräning i 1 1/2 timme. Det blev alltså mycket träning igår, 3 timmar sammanlagt faktiskt. Men det var så kul att få träna tillsammans med familjen, att umgås samtidigt som en tränar, så det var det värt. 

Igår morse släppte Marita Thorell (@maritathorell2 på instagram) sin nya utmaning/tävling Peppkampen som startar den 8 januari 2018. Lite andra regler än i Julruschen2017 som jag deltar i. Denna gång har Marita lagt ner mängder med tid och energi på att bygga upp en webbsida som ni hittar på hennes instagramkonto eller här nedan. Under fliken "Min resa & referenser hittar ni bilder och lite text om lilla mig. Jag kommer att vara med även denna gång! In och kika tycker jag och anmäl er om ni vill testa detta. Det kostar 500 kr och för det får en bl.a. privat peppning, listor på vad en får och inte får äta och ett hälsosammare liv. Dessutom så kan en i slutet av denna utmaning, som pågår i 14 veckor, vinna riktigt fina och värdefulla priser. 

Peppkampen

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg! ❤⬇ Tusen tack!!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, träning;
Taggar: 1gym, Cardio, Löpning, Marita Thorell, Motion, Peppkampen, Styrketräning, Träning, Tränings inspiration, Träningskläder, Workout
#1 - - Mamma ❤ :

Oj oj vad du tränar. Roligt med familjeträning. ❤❤❤

Svar: Ja det var riktigt trevligt att träna tillsammans! ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Bra jobbat😀💪/Mikaela

Svar: 😁😁😁
Sandra Vulkan