Det är sån jag är...

Älskar att få vara mig själv och känna att jag fixar det. Jag trivs bäst när jag får/kan göra precis som jag själv vill. Alltså, vill jag bara ligga i solen och njuta och möjligheten finns så är livet underbart. Eller vill jag jobba med något, som att klyva ved och möjligheten finns utan några måsten, så trivs jag gott även då. 


Jag vet att ni som ber/råder mig att inte ta ut mig menar väl, och jag tar till mig det och försöker att ligga steget före måendet. Men ibland kör jag på och dessa gånger ligger vinningen i att veta att det är ovärderlig hjälp som jag bjuder på, bara för att jag vill. Att veta att en hjälper någon annan ger mig styrka och positiv energi.

Så visst får jag skylla mig själv när jag sedan ligger med min helvetiska huvudvärk och ångest. Men det är sån som jag är och jag varken vill eller kan ändra mig. Jag tänker inte låta mitt mående tvinga mig till förändring av mitt jag! Självklart så förstår jag att jag till viss del måste finna en kompromiss, men just nu har jag semester och då kan jag ta bakslagen lite enklare då det inte går ut över jobb och kollegor.


Hoppas att ni förstår mitt svammel här...


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤☟ Tack snälla du! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Båtliv, Diagnosutredning, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, S:t Annas skärgård, Sjukdom, Solnedgång, Örholmarna
#1 - - Mamma ❤❤:

Godmorgon. Förstår att du / ni har fina dagar med lite jobb och även att ligga och sola. Njuuuuuut ☉☉☉❤❤❤

Svar: Njuter!!! ❤❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Förstår precis.❤Njut av semestern😀/ Mikaela

Svar: Tack detsamma! ❤
Sandra Vulkan