En lyckosam dag... 🍀

Jag var svintrött nĂ€r alarmet gjorde sitt bĂ€sta för att vĂ€cka mig igĂ„r morse. För första gĂ„ngen var det Örjan som fick putta liv i mig, annars brukar det alltid vara tvĂ€rtom. Jag tog mig till sist upp ur sĂ€ngen och in i duschen. Jag vaknade till ordentligt och mĂ€rkte till min stora glĂ€dje att torsdagens extrema trötthet och orkeslöshet hade lĂ€mnat min kropp för denna gĂ„ng. Absolut den snabbaste Ă„terhĂ€mtningen nĂ„gonsin!! 

Hade redan i torsdagskvĂ€ll tĂ€nkt ut gĂ„rdagens outfit, men hittade inte min vita favoritblus. PĂ„mindes om att den varit försvunnen en lĂ€ngre tid och att jag i omgĂ„ngar letat igenom mina garderober efter den. Irriterat struntade jag i klĂ€dbekymret och gick istĂ€llet in i badrummet och rakade benen och borstade tĂ€nderna. Medan jag stod dĂ€r o badrummet sĂ„ kom jag pĂ„ att jag missat att kolla bakom en tavla som stĂ„r pĂ„ en stol i vĂ„rt soon-to-be dressingroom. Och dĂ€r bakom hĂ€ngde inte bara den eftersökta blusen, utan Ă€ven nĂ„gra av mina mest anvĂ€nda klĂ€nningar mm. Beslutade mig för en ljuvligt gammelrosa klĂ€nning, som jag dessutom fick komplimanger över att jag passar sĂ„ bra i den av flera pĂ„ mitt Ă€lskade jobb.  

Det blev en hÀrlig dag pÄ jobbet, bÄde med barnen och kollegorna och för att jag hann med nÄgra mÄsten innan min semester nummer 2 startade. Underbart vÀder bidrog sÄklart till att dagen blev Ànnu bÀttre!

Efter jobbet Äkte jag, Adam och hans klasskompis Alex till mataffÀren för att bunkra mat och dryck till första semesterveckan till sjöss. Skönt att ha hjÀlp av tvÄ pigga och glada ungdomar! PÄ Systembolaget blev jag enormt egoboostad av kassörskan som vÀnligt bad om att gÄ se min legitimation. Ett stort leende som inte gick att dölja vÀxte pÄ mitt ansikte nÀr jag lika vÀnligt lÀmnade över mitt körkort. Det bör tillÀggas att det inte var nÄgon gammal person bakom kassan, utan en ung kvinna i 25 - ÄrsÄldern. Adam stÀllde sig bredvid mig och frÄgade om jag blev stolt över mig sjÀlv. SÄklart att jag blev!! Vem hade inte blivit det som fyllt 40 Är nyligen??? Jag berÀttade för kassörskan att detta var min son. Hon log och sÄ att vi Àr lika varandra, men att vi mer ser ut som syskon. SmÄtt dansande gick jag ut frÄn butiken, Àven om jag egentligen hade velat göra hoppsasteg och sjunga nÄgot glatt högt. SÄ till Adam och Alex att detta var helt klart vÀrt att göra med glass, speciellt en solig dag som igÄr.

Vi Ă„kte hem med maten och drog sedan ner till kanalen och Göta Glassar. Just nĂ€r jag valt smaker pĂ„ mina glaskulor kom en av dem som jobbar dĂ€r in med en lĂ„da med kolaglass. Den sĂ„g sĂ„ god ut att jag bytte ut en av dem jag valt till just kolaglass. Och ett bĂ€ttre vĂ€l hade jag inte kunnat göra. Det var, utan att överdriva, den godaste glass jag nĂ„gonsin Ă€tit! Kommer alltid att Ă€ta den hĂ€danefter. 


Vi satte oss pÄ bryggan som gÄr lÀngs med kanalen och Ät vÄra eminenta glassar. Mitt i en mening ser jag ett fyrklöver framför Adams fötter. NÀr jag sedan plockade den sÄ hittade jag elva till. Adam hittade tvÄ fyrklöver och Alex hittade sitt allra första fyrklöver och ett till och sedan Àven ett femklöver. Att jag hittade ett flertal förvÄnade mig inte, men dÀremot att hela dagen verkar ha styrts av slumpen och det ena ledde till det andra o.s.v... Att semestern dessutom startat nu kÀnns helt underbart!!

Till rĂ„ga pĂ„ allt sĂ„ ringde Örjan nĂ€r han var pĂ„ vĂ€g hem frĂ„n jobbet och sa att han vunnit öl/vinspelet, vilket resulterade i tre flaskor vin och ett flertal flaskor med öl. Och medan jag pratade med honom sĂ„ hittade jag pengar i min kista i sovrummet...

HallĂ„!!!! Du glömmer vĂ€l inte att klicka pĂ„ hjĂ€rtat hĂ€r nedan om du gillar detta inlĂ€gg? ❀☟

2 kommentarer publicerat i AllmÀnt, Blommor, HÀlsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Fyrklöver, Göta Glassar, Göta kanal, Kronisk huvudvĂ€rk, Lycka, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Semester, Sjukdom, Slumpen, Söderköping, Trötthet, Yrsel, Ödet
#1 - - Anonym:

Trevlig semester😀/ Mikaela

Svar: Tack detsamma finaste Du!! 😘😘😘
Sandra Vulkan

#2 - - Stolt mamma:

Tack snÀlla för ditt fina meddelande pÄ min blogg! Det vÀrmde!

Svar: Jag menade varje ord!!😍😍😍
Sandra Vulkan