Tänk om fler var som dem...

Förra veckan skrev en mamma en kommentar på ett av mina blogginlägg. Jag blev nyfiken på vem det var då mamman undertecknade med sitt blogg alias. Klickade på bloggen och kom in i en underbar regnbågsvärld där jag möttes av en öppenhet och kärlek till två barn. 


En som av andra möts med vänliga klickar och heja-rop över att passa så väl in i mallen som pojke. Och en som av andra möts av rynkade ögonbryn och undringar över att gå sin egen väg och därför inte passar in i normalitets mallen. 

Mamman och pappan kämpar för att båda barnen ska accepteras fullt ut av samhället. De älskar båda sina barn gränslöst "trots" att de är en Han och en Hen. Båda födda med samma biologiska kön, men har olika identitets kön. 


Tänk om alla kunde vara som dessa föräldrar! Och leva i ett samhälle där vi inte döms utifrån våra kön....

Länk till Unicorn Mum ⬇

HÄR

Hoppas att ni tar er tid att läsa även mammans blogg! Föräldrarna till dessa barn söker nämligen efter någon som befinner sig i en liknande situation som dem. Dessutom tycker jag att det är enormt viktigt att belysa allas rätt till ett lyckligt liv fullt av kärlek och acceptans! 


En stor applåd för denna nystartade blogg!!

Jag lämnade denna kommentar på ett av inläggen i Unicorn Mum's blogg...

Tycker att det är så sorgligt att barn och vuxna behandlas och bemöts olika... Barn är barn och vuxna är vuxna och alla är vi människor! Ett av barnen på min förskola förklarade för de andra barnen att det inte finns pojk-kläder eller flick-kläder utan bara barn-kläder och vuxen-kläder. En underbar inställning som faktiskt fick både barn och pedagoger att tänka till. 

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤⬇

#1 - - Stolt mamma:

Tänk att det finns så mkt kärlek!
Ditt inlägg idag får mig att känna hopp!!!
Tack snälla för dina fina ord om min blogg o familj.
Jag är en vanlig mamma som bara vill mina barn väl. Att de ska få växa upp trygga och omfamnade av kärlek.
Tack så mkt för dina fina ord!
Länge leve kärleken

Svar: Kramar 💜💖❤💛💚💙 Hoppas nu att fler hittar in till din fina blogg!
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Håller med!💚💙❤💜💛/ Mikaela

Svar: 😀
Sandra Vulkan