Att avsluta en relation...

I torsdags gjorde jag och min fantastiska kurator slut med varandra. Vi har nu träffats i ca 15 månader. Det var dags för mig att lita på att jag klarar att reda ut situationer och tankar själv. Självklart med hjälp av de verktyg som jag förvärvat under mina besök hos kuratorn. 


Bloggen fungerar ju mycket som en kurator då jag får möjlighet att få syn på mina tankar och tänka ett varv till när jag skriver ihop mina blogginlägg. Dessutom så har jag tur som har så många fina och kloka läsare och vänner som kommer med goda råd. Så bloggen kommer jag inte att göra slut med än på ett bra tag.

Det är alltid jobbigt att avsluta en fin relation, speciellt om en känner att den ger en mycket positiv energi. Just i detta fall så har jag alltid bara fått massa energi och alltså inte förbrukat energi på våra träffar. En vän eller anhörig brukar både ge och ta energi, hur mycket en än älskar varandra och vice versa. Men jag tror och hoppas att jag även gett energi till min kurator och inte bara tagit... Jag känner mig trygg i detta avslut, troligen mest på grund av att jag vet att jag närsomhelst kan komma tillbaka om det skulle behövas.

Gillar du detta inlägg eller om vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack!

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Kronisk huvudvärk, Kurator, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Trötthet
#1 - - Mamma ❤❤:

Godförmiddag. Vad bra det har varit för dig att ha någon att prata med. Vet att du pratar med många av dina vänner och familjen men ibland kan det vara bra att prata med någon utomstående. Syns om en stund.✈✈😎😎🌞🌞. Kram

Svar: ❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Klokt sagt av mamsi!👆

Svar:
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Du klarar det, annars kan du återvända😀❤/Mikaela

Svar: Ja, det är sant. Tack för pepp!! ❤❤❤
Sandra Vulkan