En båttur i Medelhavet...

Igår gav jag och mina tre underbara barn oss ut på Medelhavet tillsammans med våra härliga vänner (Annika, Henke, Thea och Wilma). Strax efter halv tio blev vi hämtade med en minibuss, vid hotellet. Den tog oss ner till hamnen i Alanya och till båten "Ocean Paradise". Vi tog plats på båtens tak där madrasser och mega stora kuddar placerats ut, några under ett soltak och andra med endast den ljusblå himlen som tak. Alla var vi spända av förväntan av vad denna resa skulle erbjuda oss. Jag hade dock lite kunskap om vart vi skulle åka och vad vi skulle se, då jag åkte på nästan exakt en liknande tur för över 20 år sedan. Men att få uppleva detta med mina barn gjorde hela upplevelsen ny igen...

Första stoppet blev Kärleksgrottan precis utanför hamnen. Där fick vi båda i det ljuvliga ljumna vackert turkosa vattnet. Barnen hoppade från båttaket och från relingen ett flertal gånger, medan jag och Annika valde att gå i från akterstegen. Det måste ha varit minst 27-28 grader i vattnet, för till och med en badkruka som jag (och Annika) kunde bada och simma utan att frysa det minsta!! 

Adam följde med båtägare och några andra modiga båtgäster då de klättrade upp på berget, under borgen, och in genom berget via en tunnel. De kom sedan ut på andra sidan berget och hoppade ner i vattnet, ca 10-12 meter. Jädrar vad stolt jag blev över Adam som var den första att hoppa!! Jag skulle aldrig ha vågat göra detta...

Vi stannade sedan ett flertal gånger och badade. Lika ljuvligt varje gång! På ett av ställena passade jag, Tindra och Adam på att snorkla lite. Där såg vi förutom småfiskar och havsväxter, två riktigt stora sköldpaddor. Storleken på deras huvuden när de var över ytan var enorma. Häftigt att få se dem så där ute till havs i det fria!

När vi åkte långt ut från kusten övergick det turkosa vattnet till en varm klarblå färg. Ett klarare vatten, som speglade himlens sommarblå färg, vet jag inte om jag någonsin sett förrut utom i pooler. Och jag förundrades över att det lika behagligt varmt som på grundare vatten.

Förutom bad och sol fick vi supergod mat och uppfriskande fruktfat och skjuts tillbaka till hotellet efter båtresans slut.

Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg! ❤⬇ Tack snälla!! 

#1 - - Anonym:

Härligt 😀Jag och Felicia har också gjort denna tur för några år sedan. Den är underbar😀/Mikaela

Svar: Ja visst är den!? ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Kram till er alla. Syns om en stund. ❤❤❤❤

Svar: ❤❤
Sandra Vulkan