Ett Rosa besked 💖

Med brevet frĂ„n Mammografin i min hand satte jag mig i soffan. Vad snabbt brevet kom efter undersökningen. Är det för att det Ă€r nĂ„got galet? HjĂ€rtat bultade hĂ„rt och mina hĂ€nder skakade. Sakta öppnade jag kuvertet och jag höll andan nĂ€r jag vecklade upp pappret med svaret pĂ„ min undersökning. DĂ€r visste jag att det skulle stĂ„ om jag hade friska bröst eller bröst med cancertumör i. 


Med rosa bokstÀver lÀste jag orden om och om igen och jag var glad över tydligheten i orden. "Inga tecken pÄ bröstcancer hittades denna gÄng vid undersökningen." Orden "Inga tecken" var understrykna som för att trycka extra mycket pÄ de orden och skapa Ànnu mer tydlighet.

Vilken lĂ€ttnad!! Är sĂ„ glad att vi kvinnor hĂ€r i Sverige, detta fantastiska land, blir erbjudna denna möjlighet till kontroll av vĂ„ra bröst. Och det Ă€r dĂ„ vĂ„r skyldighet mot vĂ„ra kroppar att gĂ„ pĂ„ dessa undersökningar. Det rĂ€cker att missa en gĂ„ng för att cancern ska hinna rota sig ordentligt om den Ă€r begynnande. SĂ„ om du har missat ett besök se dĂ„ till att boka en ny tid snarast!

Och stöd forskningen kring bröstcancer, köp Rosa bandet!

FrÄn Cancerfondens hemsida:


"Bröstcancer Ă€r kvinnans vanligaste cancersjukdom – cirka 20 kvinnor insjuknar varje dag. Sjukdomen drabbar framför allt medelĂ„lders och Ă€ldre. Chansen att bli botad frĂ„n bröstcancer har ökat de senaste Ă„rtiondena. Det beror frĂ€mst pĂ„ att allt fler fall upptĂ€cks tidigt, och pĂ„ att behandlingsmetoderna blivit bĂ€ttre."



Klicka gĂ€rna pĂ„ hjĂ€rtat hĂ€r nedan om du gillar detta inlĂ€gg! â€âŹ‡ Tack pĂ„ förhand!

#1 - - Anonym:

SĂ„ skönt đŸ˜€â€/ Mikaela

Svar: Ja!! 😁 En sak mindre att tĂ€nka pĂ„... ❀ Kramar
Sandra Vulkan