Nytt besök hos min Neurolog...

Igår var jag på besök hos min Neurolog. Hen lät mig genomgå några tester för att kolla neurostatusen på min kropp. Vi blev båda positivt överraskade över resultatet. Muskelstyrkan och reflexerna var mycket bättre än i höstas. Det enda som finns kvar är känselrubbningar på min vänstra kroppshalva, men inte exakt överallt som tidigare. Detta tyder på att det är restsymtom efter mitt första "skov" som nu börjar ge med sig. 


Neurologen förklarade också att mina förändringar i hjärnan hade ändrats från april 2016 till januari i år. I den tidigare magnetkameraundersökningen laddade förändringarna upp med kontrast, vilket visar att de var aktiva. I januari laddade de inte upp med kontrast, vilket då betyder att de är inaktiva. Men det gör mig ändå inte speciellt lugn då jag misstänker nya förändringar, speciellt efter mitt senaste helvetets skov... Ny undersökning med magnetkamera planeras till januari 2018, alltså inte i september som hen sa till mig sist vi pratade i telefon. Hen gör säkert det som är bäst, men väntan är så otroligt lååååååång och seg. 

Så trots positiva resultat så åkte jag hem och kände mig låg och deprimerad. Jag vill ju bara få något att förhålla mig till, så att jag kan planera min framtid på bästa tänkbara sätt.

Om du vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack!!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Kronisk huvudvärk, Magnetkameraundersökning, Neurofystest, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologbesök, Neurologisk sjukdom, Positiva resultat, Sjukdom, Trötthet
#1 - - Anonym:

Vad bra att mycket blivit bättre😀 Hoppas på mera svar. Styrkekramar ❤ / Mikaela

Svar: Ja det var glädjande!! 😍👍❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Ha en fin kväll och njut av att vissa saker har blivit bättre. Kram ❤ ❤ ❤

Svar: 😙😙😙
Sandra Vulkan