Underbara mammor ❤

Igår firades mängder med fantastiska människor som satt minst lika många barn till världen. Som burit barnen i sin kropp, ammat dem vid sina bröst, sjungit vaggvisor, tröstat och sett till att de får/fått växa upp till självständiga och fina individer med ett gott självförtroende redo att möta världen. Dessa fantastiska människor kallar vi för Mamma, och vi tycker att de är världens bästa.  

Men det finns även de kvinnor som faktiskt är ännu mer fantastiska, de som tar till sig barn som de inte fått äran att ha burit dem i sin kropp, som inte fått amma barnen vid sina bröst men som ändå sjungit vaggsånger, tröstat, skapat trygghet och gett dem möjlighet att få växa upp till självständiga och fina individer med gott självförtroende redo att möta världen. Dessa kallar vi också för Mamma, och vi tycker att de är världens bästa.

Sedan finns det tyvärr de som inte borde ha rätten att kalla sig själv för Mamma. De som misshandlar sina barn med slag och med ord och ännu värre saker. Som nonchalant kör över sina barn och trycker ner det lilla självförtroendet som eventuellt finns dolt långt inne i det innersta. Som skapar en otrygg miljö som ofta även innehåller missbruk av olika slag. Dessa människor har aldrig tröstat sina barn, aldrig sjungit någon vaggvisa, aldrig överöst sina barn med kärlek... Detta gör mig så oerhört ledsen och förkrossad, jag finner inte ens ord för att uttrycka det jag känner... Jag hoppas att dessa barn får en bättre Mamma i en underbar kvinna!!!

Men alla ni fantastiska Mammor som gör allt för era fina barn, GRATTIS  i efterskott!! Ni gör det mest värdefulla som en kan göra för era barn!! Blod, svett och tårar är vardagsmat för oss mammor... och framförallt kärlek, lycka och glädje!

Som vanligt ber jag er att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤⬇ Tack på förhand från all världens barn!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Inova design, Morsdag 2017, Underbara mammor, Älskade mamma
#1 - - Anonym:

Så sant❤/ Mikaela

Svar: 😙
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Kram till dig min älskade dotter. Ska bli så roligt att få se armbandet som är mitt. Väntar och väntar. ❤❤❤

Svar: Det är så fint!! ❤
Sandra Vulkan