Båttårta och dart turnering...

Igår när jag vaknade som alla de övriga 8 i huset. Älskar verkligen dessa lugna och rogivande morgonstunder i min ensamhet. Jag började med att ta en powerwalk med vovvarna. Det var riktigt behagligt ute trots att det var molnigt och grått, troligen på grund av att det var vindstilla och 10°c. Efter våra 4 km var ja på väldigt bra humör och energirik. Därför gjorde jag Adams 17-års tårta inför eftermiddagens lilla kalas. Det blev en tårta med båtdetaljer: en båtratt i trä med ett ankare i mitten och tampar på sidorna. Adam blev nöjd med den och det är det viktigaste...

Efter brunchen åkte vi ut till hästarna så att våra gäster fick rida lite. Det blev ännu en 4 km promenad för mig, så dessa promenader fmfick duga som dagens träning. Annika och jag plockade även en massa trattkantareller och några gula kantareller som vi åt till middagen. Middagen blev superlyxig med rödvinsmarinerad och grillad rådjurssadel, ugnsstekta potatishalvor, grönmögelostsås, sallad, vitlökssmör och gratinerad avokado med vakteläggs fyllning. Alltså såå himla gott!! Proppmätta körde vi igång med en dart-turnering. Som Annika och jag vann 3 gånger av tre omgångar! 

Vill tipsa er igen om ett gott alkoholfritt rödvin som passar till nästan allt! Har tipsat om det tidigare men en påminnelse sitter aldrig fel. Tänk på att ställa in det i kylen en timme innan det ska avnjutas, för bäst smak. UnVINED från Jacobs Creek.

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack!!! Kramar

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Båtliv, Hästliv, diy, träning;
Taggar: Alkoholfritt rödvin, Ankare, Båtratt, Båttårta, Dart turnering, Hemmaträning, Kalas, Ny energi, Powerwalk, Tampar, Tjejer kan!, Träna hemma, UnVINED Jacobs Creek
#1 - - Anonym:

Härlig och passande tårta 😀/Mikaela

Svar: 😁
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Godmorgon. Förstår att ni hade en bra dag igår med era vänner. Fin tårta. Kram ❤

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan