Den första julstämningen har infunnit sig... ❤

Igår var det tänkt att jag skulle ha en vilodag för att låta musklerna få återhämta sig efter måndagens gympass. Visst var jag sugen typ hela dagen, men då jag hade stallsysslorna att ta hand om plus att det äntligen skulle få bli lite juligt här hemma så kändes det ändå okej. 


På hemvägen från stallet stannade vi till och plockade några dikesgranar som vi har både inne och ute nu. Doften av gran och de vita stjärnorna i fönstren skapade genast julstämning. Så ohyggligt fort denna höst har sprungit förbi. Och på söndag är det redan första advent! Jag ser fram emot december månads julfix med lussebullar, pepparkakor, julgodis, pepparkakshus, adventsljus, tomtar, nejlikoprydda apelsiner, glögg, adventsfikor, julkalendern på TV, levande ljus, sprakande brasor, julskapande, julklappsinköp, julrim mm... Åh alla dessa underbara ljuvliga dofter som blandas med dämpad belysning, sprakande brasor, julmusik och tillsammans skapar harmoni i varenda lite cell i kroppen. Till och med julstressen som inland infinner sig lockar nu. 

Och ett flertal julklappar kommer jag förhoppningsvis att hitta redan denna vecka då jag och min älskade man ska ut och resa, en weekend bara för oss två till... Jag berättar mer om resan och anledningen till den senare i veckan. Men det jag kan säga är att jag bokat en överraskningsresa till min älskling och att vi lyfter från Skavsta flygplats på torsdag morgon. Jag har tagit ledigt åt Örjan från hans jobb utan att han visste om det. 

Tillbaka till mitt träningssug som bara blev värre och värre under kvällen. Vid halv åtta var abstinensen så stor att jag inte kunde stå emot. Det fick bli några få övningar med många repetioner för mage och rumpa. Hade helst velat kasta mig i bilen och åka till gymmet, men ville ju se "Hela Sverige bakar" och "Cardinal"... Därför blev hemmaträning ett bra alternativ.  

Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg?? ❤⬇ Tusen tack till er alla som gör er besväret att "hjärta" och/eller kommentera!! Ni gör mig sååå himla glad!!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Dikesgranar, Hemmaträning, Inredning i vitt, Jul i vårt hus, Julfint, Julstämning, Kronisk huvudvärk, Körsbärs glögg, Lantlig inredning, Leukodystrofi, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Träna hemma, Träningsabstinens, Träningsinspo
#1 - - Anonym:

Visst är det härligt med julstämning❤🎄/Mikaela

Svar: Ja underbart! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Jag tycker att det är så mysigt med Advent och alla julförberedelser. Hos oss får vi vänte ca. en vecka innan vi kan njuta. Vi får nya fönster nästa vecka. .....👍👍. Ha en fin dag och må bäst ❤

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan