En ljuvlig vinterdag i november & problem med avståndsbedömningen...

Jädrar vad halt det var igår morse när jag gav mig ut med hundarna!! Knögglig isgata som gjorde det svårt att powerwalka den första biten. Det hade räckt om en katt synts till för att hundarna hade lyckats att dra omkull mig. Men tur för mig att alla grannkatter höll sig undan. 


Solen sken på en blå himmel och den friska luften var underbar att andas in och fylla lungorna med. Den lilla snön som föll i lördags och som fått stanna kvar i gräset räddade min motion då den hjälpte mig att ta mig ner till byn och grusvägarna längs ån. En vacker morgon med endast ett fåtal personer ute i rörelse. 

Även på eftermiddagen fick jag mig fantastisk promenad när jag följde med Engla på hennes ridtur på Theo. Och dessa stunder tillsammans med min glada och fina Engla gör så otroligt gott för själen. 

Igår kväll blev min huvudvärk värre och jag blev yr, trött och fumlig. Bland annat så slog jag i pannan i ena hörnet på fläktkåpan när jag lagade kvällsmat och tappade flera saker i golvet. Jag märkte att jag hade svårt med avståndsbedömningen och om det berodde på en synrubbning eller något annat vet jag inte... Hur som helst så var det obehagligt. 

Tränings notis: Sammanlagt blev det lite över 1 mils powerwalk igår. På förmiddagen blev det 6.2 km och på eftermiddagen 4.1 km med ett miniband med mest motstånd runt låren. I övrigt så blev det endast ett fåtal magövningar. 

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇ Kramar till er!!

4 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Fumlig, Hästliv, Kraftig huvudvärk, Kronisk huvudvärk, Leukodystrofi, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ponnymamma, Powerwalk, Problem med avståndsbedömningen, Sjukdom, Yrsel, Ån i Söderköping
#1 - - Anonym:

Hoppas det rättat till sig!/❤Mikaela

#2 - - Anonym:

Hoppas det rättat till sig!/❤Mikaela

#3 - - Anonym:

Hoppas det rättat till sig!/❤Mikaela

Svar: Jag mår lite bättre idag! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#4 - - Mamma ❤ :

Godförmiddag. Hoppas att du har en bättre dag idag och slipper värken. Kram ❤

Svar: Det är lite bättre idag! ❤ Kramar
Sandra Vulkan