Nästa steg taget...

Trött, tröttare, tröttast...

Orkeslös...
Kraftig huvudvärk...
Yrsel...
Frossa...

Detta var mitt mående igår förmiddag och eftermiddag. Trodde att jag antingen höll på att bli sjuk eller att ett nytt skov tassade runt mig redo att kasta sig över mig vilken sekund som helst. Jag märkte att jag var lite frånvarande på jobbet och stängde ute allt så fort som det blev en aning rörigt (rörigheten berodde såklart en hel del på mig då jag inte var så engagerad i barnen som jag brukar vara). Tyckte synd om min kollega som jag jobbade tillsammans med på eftermiddagen som fick rycka in trots att hen fixade med mellanmålet, när jag inte var där och stöttade barnen när det behövdes... 

Men under mellanmålet vände mitt mående till det bättre. Exakt vad det berodde på vet jag inte, men troligen hade jag bara en svacka, kanske efter helgens sömnbrist... 

Efter lite vila och återhämtning efter jobbet bestämde jag mig för att åka till ett gym och köpa mig ett träningskort för december månad. Insett att jag inte klarar att löpa ute så ofta som jag vill nu, på grund av underlaget som ofta är halt och att det oftast är mörkt ute både före och efter arbetstid. Och för er som inte vet så är jag väldigt mörkrädd, alltid varit och kommer troligen alltid att vara det.


Så att kunna springa på ett löpband är det bästa alternativet för mig nu under vinterhalvåret. Och dessutom kände jag att det var dags för mig att ta nästa steg i min träning. Och att träna med olika maskiner där möjligheten finns att öka på vikter/motstånd allt eftersom känns perfekt. 

Jag lyckades övertala Engla att följa med mig då Örjan var helt slut efter sin arbetsdag. Engla och jag började med ca 45 minuter på löpbandet. Jag sprang 5 km, hela tiden i en liten lutning utom de få gånger som jag ökade på lutningen rejält. Brände ca 500 kcal, inte illa va?! Sedan körde vi på med maskinerna. Och jag kom på varför jag alltid älskat att gymma. Så nu är jag fast igen. UNDERBART!!! 

Gissar att träningsvärken kommer att kännas ordentligt imorgon... 😁

Avslutade min måndag med ett långt hett bad och funderade på vad jag ska packa till torsdagens resa... Nu blev ni nyfikna va, på vårt jag ska?? Kommer att berätta mer om det på onsdag eller torsdag 😉 Den som väntar på något gott... 

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tusen Tack!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: 1Gym, Diagnosutredning, Kronisk huvudvärk, Leukodystrofi, Löpning, Mamma och dotter, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Peppblogg, Sjukdom, Skarp huvudvärk, Skov, Träning, Träningsinspo, Trötthet, Yrsel
#1 - - Mamma ❤ :

Du är en kämpe. Nya utmaningar!!!!! Kul att Engla följde med så ni fick lite mor och dotter tid. Kramelikram ❤❤

Svar: Ja det var mycket kul att göra detta med henne!! ❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Bra jobbat!/Mikaela

Svar: 😀😀😀
Sandra Vulkan