Nu ska jag vara enormt osvensk...

Ställde mig på vågen igår morse och hoppsan, jag hade visst passerat min målvikt med 2 hg, målvikten är 54 kg. Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig nöjd med att väga 54 kg, det har varit en gränsvikt för att det skulle få mig att må dåligt. Jag har ofta intalat mig att 52 kg är den perfekta vikten för mig, men när jag vägt det så har jag velat ner till 50 kg. Och vid 50 kg så har jag velat ner till 48-49 kg. Men då har jag varit för smal och inte varit nöjd ändå... Vikten har nästan alltid påverkat mitt mående, mest negativt trots att jag varit "lagom" smal för det mesta. 

Det är först nu, vid fyllda 40 år som jag på riktigt trivs med min vikt och min kropp. Klart att jag vill forma den lite till, men absolut inte bli för musklad då jag vill vara slimmad med inte alltför synliga muskler. Det passar just mig och min kropp bäst.


Nu ska jag säga något väldigt osvenskt och kanske inte fullt accepterat... Men vet ni? Jag har aldrig någonsin känt mig så här snygg och nöjd med mitt utseende. Både när det gäller kroppen och min utstrålning som just nu är ut över det vanliga. Jag har aldrig älskat mig själv och mitt liv så mycket som jag gör nu, trots min sjukdom som ännu inte har en klar diagnos (men typ Leukodystrofi, en ovanlig neurologisk sjukdom). Jag är självsäkrare, både i privatlivet och på jobbet, vilket leder till att jag nästan jämt är positiv, glad och hela jag glittrar (många som berömt mig över just detta, så inget självpåhittat). 

Med dessa skrytsamma ord i huvudet bjöd jag Örjan på ostbricka med ett flertal tillbehör (Tack Willys för ert fantastiska utbud av otroligt goda ostar!!) och vi skålade i rosa bubbel (No2 för min del, alkoholfritt rosébubbel). Det är så lätt att älska andra när en älskar sig själv!! 

Om du gillar detta inlägg så får du gärna klicka på hjärtat ❤⬇ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Leukodystrofi, Målvikten passerad, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Nöjd med mig själv, Ostbricka, Osvenskt, Sjukdom, Snygg 40 åring, Älskar mitt liv
#1 - - Anonym:

Du är alltid supersnygg! MEN det viktigaste är när en själv trivs, så därför är du allra snyggast nu!❤/Mikaela

Svar: Tusen tack fina du! ❤😚
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Godförmiddag snygging. Du passar så bra i den frisyren som bästa Alexandra på Cityfrisören i Enköping har gjort på dig. Ha en fin dag. Kram ❤

Svar: Tack 😍
Sandra Vulkan