Vårdat kropp och själ

Fötterna går i en behaglig rytm, som av sig själva, som om de inte ens tillhör min kropp. Det krasar härligt i gruset varje gång skosulorna träffar marken, jag hör detta genom hörlurarna som spelar upp en ljudbok ("Vi mot er" av Fredrik Backman, en uppföljare till "Björnstad"). Min löptur igår var behagligt meditativ, om det beror på att solen redan gått ner eller på min längtan att få springa eller för att jag kände mig väldigt till freds med livet just nu, eller en mix av allt vet jag inte. Men skönt var det! Jag sprang exakt 5 km och höll 7.8 km/h hela tiden och jag var inte ens trött eller flåsig efteråt så som jag brukar bli. Bara otroligt svettig och lycklig. Glad att jag vågade trotsa underlaget som bitvis bjöd på isfläckar och lite snö. Synd bara att jag glömt mina knästöd hemma, misstänker att iallafall mitt högra knä kommer att värka lite under dagen. Men det var det värt. 

Efter kvällsmaten tog jag mig ett riktigt hett bad och bara låg där och njöt när det varma vattnet omslöt hela min kropp. Så otroligt avslappnande att bara vara och släppa alla tankar om livet, sjukdomar, smärta och resten av världen. Fri från oro och funderingar. Jag älskar när jag hamnar i meditation utan minsta ansträngning, när det kommer otvingat och av sig självt. 

Och som vanligt så påminner jag om att du gärna får klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇ Kramar 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: Badrums inspiration, Diagnosutredning, Drivveds hylla, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Löpning, Meditation, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Träna hemma, Varmbad
#1 - - Anonym:

Bra jobbat!❤/Mikaela

Svar: Tack!! 😁
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ ❤ ❤ :

Visst är det underbart att bada. Jag gör det flera gånger i veckan. Skönt för dig att kunna koppla av efter en arbetsdag. Hoppas att du får en fin dag. Kram ❤

Svar: Bad är en lisa för själen! ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan