Den rosa månaden ❤

Förra veckan skrev jag om insamlingen Spetsbandet som jag startat till förmån för neurologisk forskning. Men det betyder inte att jag avstår från att ge en gåva till andra viktiga forskningar. Jag bidrar med pengar till bland annat Hjärtebarnsfonden och självklart Cancerfonden. Varje år köper jag minst två av Rosa bandets utbud, en till mig själv och en till min mamma som hon får i julklapp. Jag tycker att det är en perfekt julklapp/present till en person som inte är i behov av massa onödiga prylar, allt slå två flugor i en smäll så att säga. Och jag vet att min mamma uppskattar det. 

I år så har jag köpt mig en super fin tygpåse på Lindex i ljuvligt ljus rosa med guld tryck, till mig själv. Vad jag köpt till min mamma kan jag inte avslöja här eftersom jag vet att min mamma alltid läser mina blogginlägg...

Häromdagen när Engla red och jag power walkade i regnet så gick vi förbi några rosa höbalar. Dessa rosa emballage köper bönder för att skänka en slant till just cancerfonden. Fint av dem tycker jag. Vi fick en idé om att jag skulle klättra upp på dem så att Engla kunde fota mig sittandes där uppe. Jag kan tala om att de är betydligt större än vad det ser ut som, så det var inte jätte enkelt att klättra upp på dessa regnvåta plastbeklädda klossar. Men skam den som ger sig.

Glöm inte att bidra till Rosa bandets cancer forskning!! Och det går även bra att ge en gåva till insamlingen Spetsbandet också som finns på Neurogåvan och har ett 90-konto.

Tränings notis: Jag började min sköna söndag med en 5 km's powerwalk med vovvarna. Denna gång bara på asfalt, mina knän protesterade en del men det gick bra ändå. Sista mördarbacken är underbar för rumpa och lår, iallafall när en kommit upp. Sedan gjorde jag 120 st lårpress, som även den övningen tar på rumpa. I övrigt så blev det inte så mycket träning... Men känner mig nöjd! 

Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤⬇ Tack!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Cancer forskning, Cancerfonden, Diagnosutredning, Domningar, Fuck cancer, Hemma träning, Insamlingen Spetsbandet, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk forskning, Neurologisk sjukdom, Rosa bandet, Sjukdom, Skov, Träna hemma, Träningsinspo, Yrsel
#1 - - Anonym:

Ja, det finns många viktiga insamlingar!/Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Jätte bra med insamlingar. Jag blir så glad varje gång jag får en present/ gåva av dig. Kram ❤❤❤

Svar: 😍
Sandra Vulkan