Funderingar om bloggen och hemmaträning

Måndag morgon klockan 6.00, hur startar jag denna vecka på allra bästa sätt? Att sova ett par timmar till (börjar inte jobba förrän 9.00). Då kroppen ändå tror att klockan är 7.00 (sommartid) så bestämmer jag mig för att utnyttja denna extra timme till att träna innan duschen. Jag kör tre av bästa Sandra Fribergs träningspass från Youtube ("Träna med Sandra"/@sandrafriberg på Instagram). Fokuserar på rygg, inre magmusklerna och rumpan. Länkar kommer här:

 


Ryggträning del 2 - skonsamma men effektiva övningar med gummiband

Klicka här


BORT MED PUTMAGEN med två enkla övningar

Klicka här


BUTT WORKOUT ✖ TRÄNINGSPASS RUMPA

Klicka här

Känner mig pigg, positiv och stark efter träningen. Betar av invägningen och mätningen av diverse kroppsdelar. Allt är exakt samma som förra veckan. Bra iallafall att inget har ökat... När jag tittar mig i spegeln så ser jag ändå en förändring åt det positiva hållet, magen har tightat till sig ytterliggare lite till, bara kärlekshandtagen (syns inte så bra på denna bild) som ska veck sedan är jag nöjd med magen. 


Självklart så blir jag ännu mer peppad av mitt resultat!! Nu behöver jag satsa extra mycket på låren och rumpan så att de får snyggare former och mindre celluliter (som Doktor Mikael säger endast kan tränas bort). 

Är det någon speciell del av kroppen som ni önskar länkar till? Berätta så kan jag ordna det. 


Jag har de senaste dagarna sett att det är allt färre som klickar på hjärtat här nedan... Undrar vad det beror på? Är det ointressant att läsa om min träning och återuppbyggnad av min kropp? Eller är det trist att läsa om när jag mår bra? Vill du läsa mer om min diagnosutredning, min sjukdomsbild, mitt mående eller mina tankar om min situation? Eller önskar du att läsa max ett eller ett par inlägg i veckan? Vägled mig gärna om vad du önskar att läsa om? 

Och om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan! ❤⬇ Tack på förhand!! 

7 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Gummiband övningar, Hemmaträning, Julruschen2017, Kronisk huvudvärk, Leukodystrofi, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Saroten, Sjukdom, Träna hemma, Träna med Sandra, Yrsel
#1 - - Anonym:

Jag läser varje dag o klickar varje dag (såklart 💟)
Jag är inne i ett skov och har ingen som helst möjlighet till träning men desto gladare är jag att DU klarar det. Jag började följa bloggen när du skapade den. Då handlade den ju om att lösa ditt mysterium och att kanske hitta andra i samma sits, sen älskar jag ditt sätt att skriva, läsa om barnen , hästarna och livet
Livet innehåller inte bara samma sak dag ut och dag in (tack och lov) och det är ännu en anledning till varför jag tycker om din blogg. Foetsätt skriv som su gör,det är ju därför vi följer just DIG
Många kramar från Heléne Kumpula Ljung

Svar: Åhh tack gulliga Heléne! 😚😚😚 Vilken bekräftelse du bjuder mig på!! Hoppas att du snart mår bättre igen ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Jag läser varje dag och tycker det är kul. Att läsa om din träning är inte så intressant för mig men är bra för dig då du får en träningsdagbok. Det är ju bara att hoppa över det man inte vill läsa. Kul att läsa att du mår bra också. Ha en bra dag! Kramar Tori

Svar: Tack snälla för dina ord! 😚😚😚
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Bra jobbat med träningen. Du har redan fått bra vägledning 😀/Mikaela

Svar: 😚😚😚
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

Underbara Sandra❤
Du skriver så målande och fint om allting.Jag bara älskar dina träningslänkar och det känns så peppande.Tycker att det är så skönt att få tips på träning hemma när inte tiden finns till att åka till gymmet.Känt mig även osäker på vad jag ska träna men du är en pärla som visar.Är så glad som funnit dig.Du är även väldigt ödmjuk.Inga pekpinnar där.All kärlek till dig som kom som en ängel till mig i rättan tid.Älskar din blogg.Kramar underbara Sandra/Jadde❤❤

Svar: Åh fina du!! Dina ord är som balsam för min själ och mitt sinne! Hoppas att jag en dag får möjlighet att träffa dig på riktigt. Tusen och åter tusen tack!!!! 😚😚😚 Kramar till dig underbara Jadde ❤
Sandra Vulkan

#5 - - Mamma 🎃🎃❤❤:

Håller med Tori. Hoppar över det jag inte vill läsa . Skickar alltid iväg ett ❤. Kram

Svar: Kramar ❤
Sandra Vulkan

#6 - - Anonym:

Är själv nybliven tvåbarnsmamma så tycker jätte mycket om att läsa träningstipsen som man kan göra hemma och dessutom inte tar så lång tid heller.

Jag gillar att du skriver så varierat och hur livet ser ut för de flesta positivt och negativt blandas.Gillar även att du beskriver saker från ditt jobb då jag själv har barn i förskolan och även arbetat själv där i 10 år. Fortsätt som du gör 👍💞

Svar: Super tack snälla gulliga du för din kommentar! Dina ord värmer och betyder mycket för mig! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#7 - - Anonym:

Tycker du skriver en inspirerande blogg då du beskriver livet som det är positivt och negativt. Jag gillar dina träningstips då jag själv är nybliven tvåbarnsmamma och gärna vill börja träna hemma.
Gillar även att du skriver om ditt jobb då jag själv jobbat 10 år i förskolan och har barn själv i förskolan. Fortsätt på samma sätt 👍

Svar: Tack så jättemycket!! ❤😍😚 Kramar
Sandra Vulkan