Himmelskt gott tips! ❤ Och en fantastisk lärare!

Tusen tack för alla underbara komplimanger över min nya frisyr!! Dock så blev den inte lika fin idag, har ju inte några magiska frisörhänder här hemma... Svårt att få till det tidigt på morgonen. Tänker att det nog behövs en hel del övning för att göra frisyren så där snygg. 


Idag tänker jag bjuda på ett otroligt gott och nyttigt recept på mina egna Bananpannkakor (påminner om de jag skrev om tidigare, men dessa blev mycket godare) och hur en lyxar till det lite extra vid förtäringen.

Ingredienser:

2 mogna bananer
2 dl havregryn 
4 ägg
1 krm vaniljpulver
1-2 tsk kanel 
1-2 tsk kardemumma 
2 tsk bakpulver 
3 msk chiafrön (kan uteslutas)
Mixa ihop allt till en smet och stek dem som större plättar tills de är gyllenbruna. 

Servera dem varma med lätt vispad grädde och, nu kommer höjdpunkten, passionsfrukt! Det blir tillsammans helt magiskt gott!! Perfekt som brunch, mellanmål eller picknick-lunch. 

Igår var jag på föräldramöte i Englas klass (8:an). Info om testande av alkohol, något som börjar dyka upp mer och mer nu när eleverna går i 8:an. Tro mig, jag vet... Både som förälder och som åttondeklassare. 

Vi fick även ta del av det arbetssätt som lärarna använder sig av för att stärka ungdomarnas motivation och tilltro till sig själva. Ett fantastiskt och gediget arbete som ger resultat. Är så glad för både min och Englas skull som fått en underbar mentor som verkligen brinner för sitt jobb, på liknande sätt som jag brinner för mitt älskade jobb. Och hon är riktigt bra på det hon gör! 

Tränings notis: Igår körde jag endast 50 cyklingar, 50 tåduttar, 50 benhävningar och 50 höftlyft... Bättre än inget iallafall 😉

Tack för att du klickar på det lilla hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg! ❤⬇ Trevlig fredag!!


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Rawfood recept, Recept, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Hemmaträning, Himmelskt gott recept, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Nyttiga bananpannkakor, Passionsfrukt, Sjukdom, Skov, Tack!!!, Träna hemma, Yrsel
#1 - - Anonym:

Trevlig helg❤Ska prova receptet😀/Mikaela

Svar: 😚
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Trevlig helg och massor med kramar från oss i Enköping. ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎

Svar: Detsamma till er!! ❤😍
Sandra Vulkan