Sandras sång ❤

Såå himla trött! Alarmet ringer men jag orkar inte vakna, trycker på snooze-knappen och somnar om. När det ringer igen 10 minuter senare gör jag om proceduren. Men den tredje gången samlar jag kraft och tar mig ur sängen. Denna motivation får jag för att jag vet att detta är den enda chansen denna dag att få till någon träning. Jag klär mig i löpnings syfte och klockan 6.30 börjar min löprunda. Det är svårt ute och det regnar, men jag försöker att ignorera dessa båda hinder. Den första km går lätt och nästa också, men sedan får jag på riktigt utmana min mörkerrädsla, för då springer jag runt en stor åker i becksvart mörker och på det regnet och dimma. Jag ser nu knappt 1 meter framför mig. Jag tar fram min mobil och aktiverar kameran i den. Nu ser jag åtminstone 2-3 meter framåt. Jag ökar takten lite för mycket, mest av rädsla, vilket tar ut sin rätt i sista uppförsbacken. Jag går en liten bit och samlar på mig ny energi för att kunna avsluta min 5 km runda. Våt av både regnet och av svett drar jag snabbt av mig kläderna och ställer mig i duschen. Nu tänker jag att jag aldrig kommer att göra om denna dumhet att ge mig ut i mörkret, men vi får väl se.. Däremot måste mina knän få vila ett par dagar nu, för de värker och är något svullna. Jag har nog pressat dem för hårt...

Efter en bra dag på jobbet så åker jag hem och snabbt byter om för att åka in till Norrköping igen. Det är Norrköpings kommun som bjuder alla nställda på kommunfest, eller "Mer än en fest " som den heter. Plocktallrik och vin (jag drack alkoholfritt vin) innan föreställningen med Helen Sjöholm, Jacke Sjödin, Anders Nilsson och Norrköpings symfoniorkester. Jag skrattar och bara njuter om vartannat. En fantastisk föreställning måste jag säga. TACK NORRKÖPINGS KOMMUN!! 

Helen Sjöholm avslutade det hela med "Gabriellas sång", den vackra sången som jag gjort lite till min. Allt det jobbiga jag gått igenom sedan den 10 januari 2016 och den mer lättsamma resan som jag gjort nu den senaste tiden. Läs texten och tänk på mig och mitt liv så får du se själv hur väl den stämmer in på mig och mitt liv.


Gabriellas sång

Det är nu som livet är mitt

Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag

Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇ Tack snälla du!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Alkoholfritt rödvin, Diagnosutredning, Gabriellas sång, Kommunfest, Kronisk huvudvärk, Leukodystrofi, Löpning, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Norrköpings kommun, Ny energi, Sjukdom
#1 - - Anonym:

Bra jobbat med träning😀Visst var det underbart igår kväll❤Hoppas du kan vakna idag. Jag var trött😀/Mikaela

Svar: Överraskande Underbart!! 😍 Ja jag var svårväckt i morse!! 😚
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ ❤ ❤ :

Förstår att det var en härlig dag igår. Storslaget av er kommun. Kramelikram ❤❤❤

Svar: Ja verkligen!! 😁
Sandra Vulkan