Snälla du, hjälp mig att hjälpa!! ❤

Jag vill slå ett slag för min insamling Spetsbandet som jag startade förra hösten via Neuroförbundets Neurogåvan. Varenda krona som skänks går oavkortat till otroligt viktig och i vissa fall livsavgörande forskning kring olika neurologiska sjukdomar, framför allt till ovanliga diagnoser både för att kunna bota/behandla dessa sjukdomar och för att neurologerna snabbare ska kunna fastställa diagnoser fortare och i en del fall, som för mig och min mamma, hitta en diagnos över huvud taget. 


Många forskningspengar och forskningar är inriktade på de stora och mer vanliga neurologiska sjukdomarna så som MS, Parkinson, ALS med flera. Och det ska de vara. Men för oss alla som lever i ovisshet eller med enväldigt ovanlig diagnos behöver det forskas mer på än vad det gör nu. Därför är denna insamling så otroligt viktig!

Om en går in till min insamling, länk här:

Ge en gåva

och skänker minst 100 kr och meddelar mig detta så får en ett Spetsband hemskickat till sig. Spetsbanden, som jag tillverkar jag själv av spets som jag köper och sedan stärker miljövänligt i sockerlag, har en betydelse för mig förutom att jag älskar vita spetsband. Jag symboliserar den med hjärnan och det övriga nervsystemets alla koppling och nervtrådar i ett visst mönster. Och om något brister i detta komplicerade nätverk så bildas det en defekt som inte hör hemma där. Likaså bildas det ett hål som förstör mönstret Om en av trådarna i spetsen brister. Förstår ni vad jag menar med den liknelsen? 

Jag hoppas att flera av er vill bli stolta bärare av dessa Spetsband. Jag vet att många tänker att en skänker pengar till cancerforskningen (det gör jag också minst en gång per år) och att en inte kan ge en gåva till alla olika sjukdomar. Det har jag förståelse för, men neuroforkningen är en så stor och omfattande kategori att alla nog känner någon som lever med en neurologisk sjukdom av något slag. Och till alla er som skänkte en gåva till Spetsbandet förra året vill jag bara säga att det går väldigt bra att skänka pengar i år igen!! Och kanske ge bort Spetsband i present till någon eller i julklapp...


Fram till nu så har vi samlat in 6050 kr! Inte lite men heller inte mycket...

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!


Tillsammans är vi starka!!

Tusen tack i förhand för att just du väljer att hjälpa mig att hjälpa!! 😚 


Klicka gärna även på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇ För att på så vis ge fler chansen att hitta hit. 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Ge en gåva, Ingen kan göra allt men alla kan göra något!!, Insamlingen Spetsbandet, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk forskning, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Sjukdom, Tillsammans är vi starka!, Yrsel
#1 - - Anonym:

❤/

Svar:
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Bra jobbat. Hoppas att det kommer in mycket mer pengar. ❤

Svar: Ja det hoppas jag med! ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan