75% och en ljuvlig regnig eftermiddag...

Grejade första dagen på 75% lätt som en plätt!! Att det var betydligt färre barn än vanligt var nog lite avgörande och att jag fick en vilostund på rasten. Trots att vi var en pedagog för lite idag så hann vi med en hel del förberedelser inför veckan med utmaningar och projekterande som jag längtat så mycket efter. 


Efter jobbet åkte jag med Engla och Tindra till hästarna, för att tanka energi. Ja, hästarna och inte hästen, för nu är Tindra medryttare på den fina islänningen Mysak som jag red i lördags. Underbart att Engla och Tindra kan rida tillsammans! Igår longerade Engla Theo, för att hjälpa honom att lyssna på hennes kommandon. Och han skötte sig så himla bra. Engla avslutade sedan med lite barbacka ridning. Tindra lärde känna Mysak genom att pröva hur han lyssnar på henne, och hon var väldigt nöjd med honom. Även hon avslutade med lite barbacka ridning till hagen. 

Och jag då, vad gjorde jag medan jag väntade på dem? En skulle lätt kunna tro att jag satt och vilade mig i bilen efter en lång dag på jobbet. Men det gjorde jag inte... Jag var med ute i regnet och blåsten (hade såklart bra regnkläder på mig). Jag känner sån frid i min själ när jag är tillsammans med mina lyckliga barn och dessa fina hästar. Och jag stod inte bara och tittade hela tiden. Jag passade på att träna ute på ängen. Gjorde ett helt gäng med utfallskliv och tåhävningar. Sedan kunde jag inte låta bli att rida en liten sväng på fina Mysak. Börjar jag att fastna för ridning nu?? Trodde jag verkligen inte skulle hända mig... Men det är ju så himla underbart och ännu underbarare att få förvånas över hur saker och ting kan vända så snabbt även i vuxen ålder.

Tränings notis: Förutom det ovanstående så körde jag 250 lårpress framför Nyhetsmorgon och 200 3/4 sit ups innan läggdags.

Tack snälla för att du väljer att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke!! ❤⬇

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, sjukdom, träning;
Taggar: Barbacka rytt, Diagnosutredning, Domningar, Hemma träning, Hästliv, Kronisk huvudvärk, Longering, Mitt älskade jobb, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Sjukdom, Träna hemma, Yrsel
#1 - - Mamma ❤❤:

God morgon. Förstår att ni hade en fin dag igår. Hoppas att tisdagen också blir fin för er alla. Kram ❤

Svar: Ja det var så härligt! Blir så lycklig när barnen ger varandra beröm och faktiskt har kul ihop! ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Låter härligt😀/Mikaela

Svar: Det är härligt!!! 😁 Du får hänga med någon dag. ❤
Sandra Vulkan