Älskar måndagar ❤ Och mitt jobb.

Natten till igår vaknar jag av ännu en hostattack som även stör Örjans sömn. Han säger att jag borde gå till en läkare men jag svarar att det inte gör hostan bättre då jag redan har den enda hostmedicinen som faktiskt hjälper hemma. Felet är bara att jag glömmer att ta den och sedan inte orkar att gå upp och hämta den... Men jag måste nu gå upp för att dricka en hutt, för min hostattack vägrar att ge med sig och jag hostar så att jag nästan kräks. Efter hytten tar det max tio minuter innan jag sover gott igen.

När alarmet ringer kl 6.00 är jag så otroligt trött, hostar enormt mycket och halsen värker mer än tidigare. Men vetskapen om att det är måndag och därmed en ny arbetsvecka får mig att gå upp. Jag mår genast betydligt bättre. Innan jag hoppar in i duschen så kör jag ett träningspass på ca 45 minuter i vardagsrummet "tillsammans" med Sandra Friberg På Youtube (15 minuter helkroposträning och 10 övningar för mage och träna bort putmagen). Jag kämpar och svetten rinner i min panna. Tindra kollar förundrat på, och det ger mig ännu mera styrka. Dock vet jag inte om hon tycker att jag är konstig som tränar hårt det första jag gör eller om hon är imponerad av min träning. Jag hoppas på det senare. 

En späckad dag på jobbet med pedagogiska dokumentationer, miljö-piff och barnens utforskande av vatten, fröer och blommor förgyller min måndag. Och på det ett spännande arbetsplatsmöte på en annan förskola för utbyte av tankar, miljöer och arbetssätt under kvällen. Allt är väldigt givande och jag känner mig lycklig lottad som har ett sånt fantastiskt jobb på en sån fantastisk arbetsplats!! Men min ork tar slut när jag och huvudet knappt får chans att vila och återhämta mig... Därför blir jag tvungen att gå och lägga mig så fort som kliver innanför dörren hemma. Och jag kommer ihåg att ta hostmedicinen innan huvudet får vila på kudden...

Du kommer väl ihåg att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke?? ❤⬇ Tack snälla du!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Hemmaträning, Inrednings inspiration, Kronisk huvudvärk, Lantlig inredning, Mitt liv, Mitt älskade jobb, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Orkeslöshet, Sjukdom, Sovrums inredning, Träna hemma, Trötthet, Yrsel
#1 - - Anonym:

❤/Mikaela

Svar: ❤❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Kram ❤

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan