En incident som ger ärrad själ...❤

Tindras mentor ringde mig på jobbet strax innan jag skulle åka hem. En incident hade inträffat under lunchrasten. Mitt hjärta hoppade över ett par slag innan hen hunnit berätta vad som hänt. 


När Tindra gått sin dagliga promenad med våra hundar på rasten och skulle lämna dem hemma igen, så lyckades de upptäcka en rottweiler som precis gick förbi utanför med tre ungdomar. Nova och Ludde smet då ut och rusade rakt mot rottweilern och anföll den. Ungdomar blev så klart rädda och skrek åt Tindra, som redan var ordentligt skärrad, att hon skulle ta bort sina äckliga små hundar. En stressad Tindra gjorde sitt bästa, men hon vet ju också att en aldrig ska gå emellan hundar som bråkar. En av ungdomarna sparkar på Nova så att hon skriker till (men bara för att få bort henne från deras hund), och Tindra får panik. Och mantrade "Förlåt, förlåt" mängder med gånger. En annan av ungdomarna lyfter Ludde i nackskinnet och han blir då argare och biter hen i handen. Hen föser då in Ludde på vår tomt. Ludde springer med svansen mellan benen in. Samtidigt får Tindra tag i Nova och tar in henne också. Tindra skakade och är helt förtvivlad över händelsen. Hon satte sig inne i hallen med sin kompis och gråter hejdlöst. En av ungdomarna kommer och ringer på dörren och frågar om det är någon vuxen hemma. Men vi var på jobbet och Tindra ger därför hen mitt telefonnummer. Men i stressen måste hon ha blandat ihop siffrorna.

Jag får veta av Tindras mentor, som varit ut och pratat med ungdomarna, att de försökt att ringa mig och att de inte hittat någon skada på rottweilern. Jag åker genast hem och tar hand om en otröstlig Tindra.

En av ungdomarna hör av sig till Engla via Messenger och ber om mitt nummer igen. Engla lämnar det men sedan tystnad.

Våra hundar är omplaceringshundar som varit med om diverse obehagliga händelser och gillar inte stora svarta eller vita hanhundar. Och av just den anledningen låter vi dem aldrig komma nära andra hundar när vi är ute och går med dem. Inget försvar alls, men en liten förklaring på deras knäppa beteende. En hemsk incident som absolut inte är tolererbar, så får hundarna absolut inte bete sig. Otur för Tindra och de övriga inblandade att detta hände och jag hoppas att det aldrig kommer att hända igen. För egentligen så är de underbart mysiga och snälla hundar, iallafall mot oss människor! 

För Tindras del kommer detta att bli ett djupt ärr i hennes själ. Både att hon var rädd för att hundarna skulle fara illa och för att ungdomarna var arga och skrek på henne. Hon var skakig, ledsen och orolig en lång stund efter händelsen...

Strax innan jag skulle börja med kvällsmaten kommer ungdomarna. Örjan och jag pratar en lång stund med dem och både de och vi tycker att det var skönt att det inte blev värre. Hen som blev biten hade varit till läkaren som skrev ut antibiotika i förebyggande syfte. Det var ingen stor skada men det hade gått hål i huden så infektionsrisk finns. Vi erbjöd oss att betala utgifterna men det ville de inte. Trevliga ungdomar som även de var skärrade. Vilket en kan förstå. Hen som skrikit åt Tindra bad så mycket om ursäkt då orden kom i ett tillstånd av panik.

Igår kom min motivation tillbaka och jag som hade tänkt att bara träna i max 30 minuter överraskade mig själv med att tiden drog ut till tredubbla tiden.


Tränings notis: Det var magens tur att få sig en omgång. Men jag värmde upp med ett pass för hela kroppen. Och sedan låg fokus på magmusklerna. Detta gjorde jag:

• Kom i form: 15 minuters helkroppsträning med minibands 

• 5 MINUTERS hemmaträning för mage med hjälp av en handduk 

• Träna bort putmagen med två enkla övningar 

• MINA 10 BÄSTA MAGÖVNINGAR - perfekt för hemmaträning (Jag körde 20 repetitioner på varje övning)

Dessutom gjorde jag:

☆ 100 st cyklingar med ett miniband med mest motstånd om låren 

☆ 40 st dit ups med pendlande armar

☆ 40 extra tåduttar 

☆ Ett gäng yogaposes 

Länkar till de fyra första passen hittar ni här, klicka på den röda orden för att komma till filmerna.

Helkroppsträningen
Putmagen
5 min mage
10 magövningar

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Cavalier King Charles, Hemma träning, Hundslagsmål, Jack Russell, Min älskade dotter, Oacceptabelt beteende, Shetland sheepdog, Träna hemma, Träna mage, Tränings inspiration, Våra älskade hundar, Ärrad själ
#1 - - Anonym:

Usch vad obehagligt, hälsa Tindra❤Tur att allt ändå gick bra😘/Mikaela

Svar: ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Oj oj oj. Sådant får inte hända. Tycker synd om alla inblandade. Hoppas att Tindra mår bättre idag och kan sjunga....🎶🎶🎶🎶❤. Kramar till er alla ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan