Ett bättre liv med mer energi och ett bättre humör ❤

Tänk att jag har mått bra i nästan två hela månader nu!! Det har jag inte ens kunnat drömma om sedan huvudvärken tog över mitt liv, den 10 januari 2016. Och som du vet så vägrar smärtan att lämna mig och min kropp ifred. Men nu är det jag som bestämmer majoriteten av mitt mina dagar. Jag är helt övertygad om att min förändrade livsstil, med träning varje dag (om än i olika intensiva pass) och hälsosammare kost, har varit med och påverkat mitt förbättrade mående. Jag har fått MYCKET mer energi och känner mig oftast mer utvilad efter en natts sömn, vilket såklart påverkar humöret enbart till det bättre. Dessutom är jag starkare i kroppen vilket gör att jag får bättre hållning och mindre ont i rygg och axlar. Jag kan faktiskt inte komma på en enda nackdel med min nya livsstil. 

Jag tränar enbart hemma och därför försvinner inte någon tid på att förflytta mig och jag finns hela tiden här hemma för min familj. Dessutom så brukar Jag träna framför Tv:n om någon i min familj tittar på något. Jag använder inte några dyra träningsredskap som tar stor plats. Det enda som jag har köpt är gummiband, minibands, med olika motstånd och en yogamatta. Sedan använder jag mig av en vanlig matstol, en pall och två små handdukar. Och ibland vår trappa. Jag tar till mig inspiration från olika vänner på Instagram, mest Sandra Friberg som lägger ut fler och fler Youtube filmer med olika övningar med dessa redskap som jag använder mig av. 


Det enda som jag gör utanför hemmets fyra väggar är att promenera, eller powerwalk. Dock så har jag ännu inte vågat att ta långa promenader själv, men jag går i rask takt. Igår gick jag min första längre promenad tillsammans med fina Linda och mina vovvar. Gick i ca 45 minuter, och det gick super bra!! Yes! Sååå himla skönt! 

Tränings notis: Igår förmiddag koncentrerade jag mig mest på armar och axlar. Tidigare så har de fått vara en del av helkroppsträningarna bara, men du fick de jobba lite hårdare. Jag tränade intensivt med korta vilopauser mellan övningarna i ca en timme. Avslutade träningstimmen med 3 minuter plankan i intervaller.


Efter långpromenaden på kvällen körde jag ett halvtimmes långt magpass. Jag hade gott om energi igår!! 

Du får väldigt gärna klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤⬇ Tack på förhand snälla Du!!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Bra kosthållning, Bättre humör, Diagnosutredning, Domningar, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Minibands, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Nytt liv, Orkeslöshet, Sjukdom, Träna hemma, Träning, Yrsel
#1 - - Mamma ❤❤:

Godmorgon. Hoppas att din dag blir fin. Bra gjort att du har börjat med promenader också. Kram 😚😚

Svar: Ja det var riktigt skönt!! 😀
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Bra kämpat, heja,heja❤/ Mikaela

Svar: Tack!!! 😀
Sandra Vulkan