Hjärtat svämmar över ❤

Klockan är 8.00 och jag står i köket där jag fixar frukost till mig själv. Tindra ropar hejdå och innan hon hinner stänga dörren hör jag hennes namn ropas glatt. När jag tittar ut genom köksfönstret, som ger mig utsikt över Tindras skola och skolgård, så ser jag henne mötas upp av fyra klasskompisar som välkomnar henne med kramar. Mitt hjärta svämmar över och mina ögon fylls med tårar av lycka. Så mycket kärlek och vänskap är så förbannat underbart! Detta var i onsdags morse och den underbara känslan sitter fortfarande kvar i mig.

Just såna känslor som stannar kvar och påverkar oss, hur resten av dagen blir och hur vi hanterar olika händelser som vi utsätts för, är så himla viktiga att de är bra. Iallafall om det ska bli en bra dag där alla hinder och motgångar blir till bagateller som vi enkelt tar oss igenom. 


Mitt mående kan snabbt sätta käppar i hjulet för mina dagar. Då blir minsta motgång ett hinder som jag omöjligen kan ta mig igenom. Allt känns bara svart.. Men de senaste tiden har jag gått som på moln, svävat fram och inget har kunnat stoppa mig. Mina nödvändiga stunder för återhämtning har jag sett som möjligheter till att blogga, forska, skriva inköpslistor, lyssna på podcasts eller bara kolla på en film. Detta positiva tänkande får mig att må bättre trots min ständiga huvudvärk. 

Tränings notis: Jag älskar att träna magen så därför körde jag ett magpass igår morse, trots att jag vet att en helst inte ska träna samma muskelgrupper två dagar i följd... Körde fem olika övningar, 50 repetitioner/övning och plankan i 1 minut.

Det finns ett litet hjärta här nedan som du väldigt gärna får klicka på om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Kronisk huvudvärk, Kärlek och vänskap, Lycklig mamma, Min älskade dotter, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Orkeslöshet, Positivt tänkande, Sjukdom, Yrsel
#1 - - Anonym:

❤/Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Kan bara säga ❤. Ha en trevlig helg med dina vänner och hälsa till Adam.

Svar: Det ska jag absolut ha, trots att en inte kan följa med pga magsjuka... 😯
Sandra Vulkan