Jag är så himla stolt ❤

Jag är nog världens stoltaste mamma! Jag har välsignats med tre underbara barn som aldrig slutar att överraska mig med sina förmågor. Allt från sociala förmågor att kunna umgås och ta hand om människor i alla åldrar och djur till konstnärliga och musikaliska begåvningar. 


Igår var det Tindras tur att få visa upp sin musikaliska ådra och glänsa i rampljuset för en stund. Hon hade fått äran att sjunga på lilla Vide's dop. Sången som hon framförde var ingen mindre än "En värld full av liv" från Lejonkungen. Och hon gjorde det med bravur, trots att hon var nervös och endast hunnit träna ett par gånger tillsammans med kantorn. 

Jag satt där allra längst fram med stående päls och ögonen fuktiga av tårar som jag försökte att hålla tillbaka, eftersom jag glömt att ta med mig pappersnäsdukar. Min lilla bebis, min lilla Tindra, har blivit så stor och fin. Ingen kan vara stoltare än jag!!

Det var ett vackert och lättsamt dop. Lilla Vide skötte sig exemplariskt. Han kollade lite skeptiskt på prästen när hen pratade om namnet Vide's betydelse inom den kristna tron, sååå bedårande söt.


Det bjöds på lunch och fika efter dopet. Allt fint uppdukat med mintgröna detaljer. Och fast det såg otroligt gott ut så lyckades jag att inte äta av kakorna, tårtan och allt godis. Trodde faktiskt att jag just igår skulle falla för frestelsen, men jag har tydligen bättre karaktär än vad jag trodde. Så jag måste säga att jag även är lite stolt över mig själv! 

Efter dopet åkte Engla, Tindra och jag till Theo (vår ponny) och Tindra's medryttarhäst Mysak. Vi lånade även med oss en till islänning, Urdur. Vi red ut i magiskt vacker mossbeklädd trollskog, på utkanten av ett fält och på en grön och fin äng. Helt underbart även om jag blev lite rädd för att jag trodde att jag skulle ramla av... Mina barn älskar på huvudet åt min desperation när hästen inte gör som jag vill. Och jag förstår dem. Men, jag blev modigare och modigare. Till sist red jag på riktigt bra, enligt mig själv. Jag travade och galopperade om vartannat. Och när vi sedan skulle lämna hästarna i hagen så red jag barbacka dit från stallet. Jag har aldrig någonsin testat att rida barbacka tidigare, så det var en häftig upplevelse. 

Tränings notis: Började min gårdag med en rask promenad med hundarna i ca 30 minuter. På kvällen körde jag ett intensivt pass för ben, rumpa och mage med blandade övningar i ca en timme. Använde mig endaste av mitt miniband med mest motstånd till övningarna. 

Plus ridturen såklart!

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇ Tack snälla du!! 

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, sjukdom, träning;
Taggar: Barndop, C-ponny, Diagnosutredning, Domningar, Hemma träning, Hästar, Hästliv, Islandshästar, Kakbuffé, Kronisk huvudvärk, Livet på en hästrygg, Minibands, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Stolt mamma, Träna hemma, Yrsel
#1 - - Anonym:

Bra jobbat! Tindra sjunger mycket vackert❤/ Mikaela

Svar: 😁❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Vilka fina barnbarn vi har. Duktigt av Tindra och vilken fin akustik det blir att sjunga i kyrkan. Kramar till er alla ❤❤❤🐕🐕🐎❤❤

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Tack snälla för igår! =) Är så himla nöjd över allt fint vi fick av er familj. Hälsa och tacka allihop! Å tacka Tindra en extra gång <3 Kram Emelie, Niclas och Vide

Svar: Vi är så glada över att vi fick vara med och dela denna dag med er ❤❤❤
Sandra Vulkan