Motiverad och piggare

Jag vaknar allt oftare mer utvilad. Jag började igår min dag med 200 sit ups. Och jag blir bara piggare och piggare än vad jag var innan jag började att träna kontinuerligt. Det känns så himla bra! På eftermiddagen blev det en riktigt lång skogspromenad med Engla och Tindra som red på varsin häst. Blev så glad när jag började känna att det tog ordentligt i mina lår och rumpmuskler!


Träningen gör mig inte frisk och fri från min neurologiska sjukdom. Jag påminns ständigt om det av min kroniska huvudvärk som aldrig försvinner. Men min orkeslöshet har helt klart minskat. 

För att ta min resa mot en hälsosammare livsstil så har jag nu gått med i en utmaning på Instagram som har hashtaggen #julruschen2017 som inspirerande @maritathorell2.0 arrangerar. Det är 120 deltagare uppdelade med 15 deltagare i varje grupp. I gruppen peppar vi varandra att motstå godsaker, äta hälsosamt, minska i omfång/omforma kroppen och ev gå ner i vikt. För att få vara kvar i gruppen så måste en följa reglerna, som är enkla, och absolut inte fuska. Jag är SUPER peppad och villverkligen klara detta!

Reglerna för September: 


• Förbud att äta godis, mjukt bröd som är bakade på mjöl och socker, och andra sockerbomber och dricka alkohol (tur att jag älskar alkoholfria viner) även läsk som innehåller socker. 

• På lördagar är fikabröd och mjukt bröd tillåtet.

Det svåraste för mig är att motstå godiset. Jag tänker baka rawfood kladdkaka-snickers att äta på lördagar för att klara detta. De är ju så himla goda!! Recept på dessa finns under kategorien Recept. Jag ska hela tiden se till att ha mycket god frukt hemma jämt. Fruktsallad är bland det bästa jag vet.


Regler för oktober, november och december skriver jag om vid månadsskifterna. 

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack snälla du! 

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Hemma träning, Hästliv, Islandshäst, Julruschen2017, Kronisk huvudvärk, Motivation, Mysak, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Sjukdom, Taggad upp till tänderna, Träna hemma
#1 - - Anonym:

👍😀/Mikaela

Svar: 😁
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Godmorgon. Hoppas att du får en fin torsdag. ❤

Svar: Kramar ❤
Sandra Vulkan

#3 - - lars:

Whaoo Vilken start på dagen 200 situps
Det skulle jag behöva göra

Svar: Det är bara att köra på!! 😉 Jag hade dock 1 timme till övers innan jobbet...
Sandra Vulkan