Nyttigare och gott Rawfood-godis ❤

Idag kommer ännu ett inlägg till alla som gillar godis, choklad och bakverk, speciellt till alla som kämpar med #julruschen2017 på Instagram, som bästa @maritathorell2.0 organiserar. Själv ingår jag i Grupp 1 och har än så länge lyckats att inte falla för frestelsen att ta en bit godis eller något bakverk trots att jag alltid varit en godidråtta som jag tidigare berättat. Är extremt stolt över mig själv att jag sedan i måndags morse varit så gott som sockerfri!! Dag 4 försvann sockersuget nästintill helt...


Men för att inte trilla dit så har jag nu preppat frysen med mina underbart goda Rawfood Kladdkaka-snickers. De är som ett nyttigt kinderägg som innehåller flera önskningar: godis, choklad, bakverk och nyttigheter i ett!! Och dessutom behövs bara en liten bit för att stilla suget efter godis. Kan det bli bättre?

Kladdkaka-snickers:


Ingredienser:
600 g färska dadlar

4 dl salta jordnötter

2 msk kokosolja

3 msk raw kakao

1 tsk vaniljpulver

4 msk chiafrön



1-2 dl salta jordnötter till garnering



 Börja med att hacka jordnötterna grovt i en matberedare, häll över nöthacket till en bunke.



Smält kokosoljan i micron.



Kärna ur dadlarna och kör dem i matberedaren med kokosoljan, vaniljpulvret, chiafröna och kakaon tills det blir en deg av blandningen. Häll ner degen i bunken med jordnötshacket och blanda ihop.



Bred ut den kladdiga degen på ett smörpapper och strö över hela jordnötter och tryck fast dem i degen. Jag tar gärna mer jordnötter här då mina smaklökar inte vill ha det för sött nu. 

Ställ kallt i minst en timme. Skär sedan i lagom stora bitar.



Jag tycker att de blir bäst om en fryser in bitarna. De blir väldigt kladdiga annars, vilket också är himla gott men bör då ätas med sked?

Låter det som något för dig? Det är super enkelt att slänga ihop och det tar bara en timme innan de stelnat i frysen, så när suget kommer eller om en får oväntat besök och vill bjuda på något gott så finns inga hinder.


Lämna gärna en kommentar när du testat för att berätta vad just du tycker. 

Och klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg så är du gullig ❤⬇ Tack på förhand!!



Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Rawfood recept, Recept;
Taggar: Chiafrön, Godisförbud, Inget tillsatt socker, Julruschen 2017, Kladdkaka-snickers, Nyttigt godis, Rawfood-godis, Recept, Stilla ditt godis-sug