Stegrande huvudvärk och orkeslöshet... Jag vill inte!!!

Gårdagen började med att bjuda mig på ett glatt humör och min positiva känsla efter måndagens invägning hängde kvar. Åkte till mitt älskade jobb som ger mig så mycket energi. Glada och kreativa barn som likt varje dag skapar en förundran i mig kring deras nyfikenhet och kloka tankar, fyllde på mitt pluskonto. 


Men... någonstans strax efter lunch började min dagliga huvudvärk att stiga. Jag försökte att förtränga smärtan men den gav inte med sig. Då såg jag till att sysselsätta mig ännu mer och checkade av några punkter på min To do - lista. Otroligt dumt eftersom jag insåg, mitt i görandet, att min arbetsdag var slut och då kände jag mig stressad och fixade det sista snabbt innan jag tillslut åkte hem. Just att stressa fram är helt fel teknik när smärtan stiger. Det gör det ju bara värre... Suck!! 

När jag kom hem så på jag mig i soffan och bara blundade. Mådde sedan lite bättre, förberedde kvällsmaten och sedan åkte jag och Tindra till veterinären med vovvarna. Vaccination och kloklippning stod på schemat. Det hade lätt kunnat gå smidigt om det inte varit för att det var flera andra hundar och en katt i väntrummet. Både Ludde och Nova tog fram Jack Russell terrierns sämsta sidor och tok skällde som två ilskna vakthundar, både mot de andra djuren och mot varandra. Helknäppa alltså. Och inte vidare snällt mot min huvudvärk... Själva vaccinationerna och kloklippningen gick hur smidigt som helst.

Under kvällsmaten kom orkeslösheten som en käftsmäll tillsammans med en kraftigt stegrande huvudvärk. Och precis här vände mitt humör markant. Deprimerad och less på precis allt stängde jag in mig i badrummet och lät tårarna rinna. Ångesten knackade försiktigt på och väntade på att bli inbjuden. Men jag bad den att vända om igen. Istället chattade jag med fina instavänner som peppade mig att inte sjunka för långt och att absolut inte falla chokladfrestelser... Och vet ni? Det hjälpte faktiskt. Dock inte på min smärta, men en får vara nöjd för allt som är bättre än sämre. Det blev en tidigt kväll för mig som ni säkert förstår...

Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke? ❤⬇

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Bakslag, Depression, Diagnosutredning, Domningar, Kronisk huvudvärk, Lantlig inredning, Mitt hem, Nervsmärta, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Sjukdom, Skov, Sovrumsinspiration, Trötthet, Yrsel
#1 - - Anonym:

Hoppas du mår bättre idag❤Bra jobbat med godiset 💪

Svar: Tack snälla! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Hoppas verkligen att du mår bättre idag. Skönt att ha vänner att prata med när man mår dåligt. Ha en fortsatt fin dag. Massor med kramar från mamma. ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎

Svar: Är på jobbet... ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan