Vilka resultat!!!

publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;

Hej på er!!


Idag ska jag berätta om mina resultat efter en vecka utan socker (och utan alkohol, men det är jag ju ofta utan). 

I måndags var det alltså invägning och mätning av diverse kroppsmått. Jag trodde själv inte att min kropp hade förändrats något markant. Förutom att jag musklat mig en aning. Men ack så fel jag hade!!

Döm om min förvåning när vågen först visar på -2.1 kg och midjan -7 cm!!! På EN enda vecka!!!!

Och det stannar inte där. ALLA mina mått hade minskat.

Start 11/9 - Resultat 18/9


Vikt: 56.8 - 54.7 (minus 2.1 kg)

Midja: 81 - 74 (minus 7 cm

Mage: 86 - 84 (minus 2 cm)
Stuss: 102 - 98.5 (minus 3.5 cm)
Lår: 58 - 57 (minus 1 cm)
Vader: 37 - 36 (minus 1 cm)
Arm: 28.5 - 27.5 (minus 1 cm)

Nu hoppas jag dock att inte alla mått fortsätter att minska då jag vill att musklerna iallafall ska byggas lite på armar och vader. Jag vill dessutom att magmusklerna ska få mer form så att musklerna ger små skuggor på magen.

Men jag tycker mig redan att se lite skillnad. Eller??

På första bilden från förra måndagen ville jag inte ens visa låren. Och visst skiner hela jag mer på bilden från nu i måndags? Jag mår bättre av den regelbundna träningen och av att äntligen vara fri från "synligt" socker. 


Den vikt som jag alltid mått bäst av att väga är mellan 50 och 52 kg. Nu är det viktigt att veta att jag bara är 1.61 m lång och att det då är helt normalt att väga 50-52 kg. Flera av er vet att jag i perioder i mitt liv kämpat med att gå upp i vikt. Men under sommaren, när jag började må bättre och fick en enorm matlust och sötsug, så åt jag liiiite för mycket gott. Tror aldrig att jag någonsin tidigare ätit så många glassar som jag åt i somras. 

Men nu lever jag så gott som sockerfritt, eller iallafall allt synligt socker som godis, bakverk, mjukt bröd mm. Och det känns så himla skönt! Jag är betydligt piggare, både av träningen och av min hälsosammare kost. 

Tränings notis: Igår fick det bli lite av en vilodag för min kropp. Förutom en rask promenad i ca 45 minuter och några olika övningar för rumpa och lår med mitt miniband med mest motstånd runt låren i ca 15 minuter.

Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤⬇ Tack snälla du!

Taggar: Diagnosutredning, Hemmaträning, Julruschen2017, Kronisk huvudvärk, Minibands, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Resultat, Sjukdom, Sockerfri livsstil, Träna hemma;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

❤/Mikaela

Svar: 😁❤
Sandra Vulkan

2:a kommentar, skriven , av Loella:

Vilken skillnad på bara 1 vecka😃 Bra kämpat👏👏

Svar: Jag åt mycket godis innan.... 😁
Sandra Vulkan

3:e kommentar, skriven , av Mamma ❤❤:

Bra jobbat. Heja , heja. Kram ❤

Svar: 😁😁😁
Sandra Vulkan

4:e kommentar, skriven , av lars:

Bra jobbat fantastiskt

Svar: Tack!!
Sandra Vulkan

Kommentera inlägget här :