Efter lite extra kärlek kom orken tillbaka... ❤

Jag har nu tre mornar i rad (torsdag-lördag) gått långa raska promenader med våra två hundar. Skön och verksam träning för både kropp och själ. Onsdag och torsdag blev det även lika explosiva kvällspromenader. Och i fredags körde jag (utan hundarna) intervaller i skymningen. Älskar det varma härliga vårvädret med sol och ljumma vindar. Min energi har bjudit frikostigt på sig.

Men igår efter morgonens powerwalk var det som om någon drog ur proppen och luften gick ur mig. Sorgset tänkte jag att jag gått ut för hårt. Magen värkte och jag kände mig smått deprimerad trots att jag satt ute i solen. Magen gav ifrån sig ett högljutt muller och med ens blev jag akut kissnödig (och ni som känner mig väl vet att jag typ aldrig blir akut kissnödig, kan hålla mig i timmar). Det visade sig att tarmarna troligen tryckte mot urinblåsan. Min mage har inte mått så bra sedan vi var i Florida som den gjorde efter det toabesöket. För privat? Nä, ni vet ju ändå så mycket om mina magproblem så detta överlever ni nog...

Dock försvann inte orkeslösheten förrän jag fick en extra dos kärlek av min älskade man. Kärlek kommer en långt med! Och små mini depressioner klarar kärleken av galant, lätt som en plätt helt enkelt!!



Pigg som en lärka igen låg jag en stund i solen på altanen och lyssnade på AVICII's underbara partyhöjande låtar. Sorgligt att en så ung person och musikergeni lämnat jordelivet så tidigt... 

På kvällen följde jag med Örjan in till hans spelning på Stopet i Norrköping. Dansade och dansade utan dess like, och förbrände ett stort tresiffrigt antal kalorier. Jag gjorde rent av som i Florida "Girl you are dancing your ass off! You rock!!" Ett redigt träningspass alltså! Och hade dessutom skitkul!! Och bandet? De har aldrig låtit bättre än igår! Så ni som ska till Arbis på fredag kommer inte att bli det minsta besvikna. Blir dessutom spännande då det blir en battle mellan Örjans band med sin Creedence musik och ett Deep Purple- band från Hallstahammar. Det kommer att rocka!!



Ha en skön söndag! Och glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤☟ Tack snälla!


En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Creedence vs Deep Purple, Deja vu band, Stopet, Stopet i Norrköping, aktivt liv, dans, dansa, deprission, diagnosutredning, intervaller, kronisk huvudvärk, löpning, mitt liv, neurologisk sjundom, ny energi, orkeslöshet, orkeslöshet, powerwalk, solbruna ben, träning
#1 - - Anonym:

Vilket fint skriven text, många sanna, intressanta, roliga och sorgliga saker❤/Mikaela

Svar: Tack vännen!! 😘❤
Sandra Vulkan