Första gången på evigheter...

Jag har sugit åt mig av mängder av de tips som jag har fått med min mage av er. Jag har uteslutit olika livsmedel (mjölk, gluten, rå lök, socker och jäst) och äter en tablett med enzymer före varje måltid, Frukt-& Fibertärning varje kväll och tar tre doser om dagen med Inolaxol. Fick fler tips på livsmedel att utesluta, men jag valde att börja så här... 

Och igår var det första eftermiddagen/kvällen på evigheter som min mage inte svullnade upp. HURRA!!! Vet ni hur fantastiskt det är?! Gaserna i magen är så gott som obefintliga!! Om det håller i sig så kommer jag att må så mycket bättre. 



Jag började gårdagen med en powerwalk med vovvarna. Fick ihop 8 km på strax över timmen. Ett perfekt sätt att starta dagen, dock fungerar det inte varje morgon men iallafall de dagar när jag börjar lite senare och vädret tillåter.

Hade en bra dag på jobbet, men fick en liten svacka på eftermiddagen då jag kände mig orkeslös, som att luften gick ur mig. Men strax innan hemgång fick jag tillbaka min energi. 

Efter middagen (som bestod av rester) blev jag bjuden på agility uppvisning av Tindra och vovvarna. Kul att se både Tindra och hundarna så glada och tålmodiga. Mest imponerad var jag över att Tindra lärt hundarna att snällt sitta och vänta på sin tur.

Sedan bakade jag ett gäng av mina absolut bästa "nyttiga" godis/bakverk, dadelbollar med lakritssmak. Recept kommer i morgondagens inlägg så håll utkik! De jag bakade ska jag bjuda på till alla mina kära kollegor idag, som en uppskattande gest över den glädje jag känner över att klarar hyfsat bra att jobba 87.5% och för den fina stöttning och förståelse jag får. 

Önskar att jag även kunde bjuda er alla på en av dessa gossar för att visa min uppskattning över att ni tar er tid att läsa, kommentera och klicka på hjärtat i slutet av mina inlägg!! ❤☟ 
Kramar och trevlig fredag!!!


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Recept, diy, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: energigivande tilltugg, förstoppning, gaser i magen, hälsosam livsstil, kronisk huvudvärk, mitt nya jag, neurologisk sjukdom, ny energi, nyttiga bakverk, nyttigt godis, orkeslöshet, powerwalk, sjukdom, tacksamhet, tips
#1 - - Anonym:

Ååå, så skönt utan gaser. Trevlig helg❤/Mikaela

#2 - - Mamma💕💕💕:

Håller med Mikaela. Ha en fin fredag kväll. Kram ❤