Ja ja det återstår att se hur det utvecklar sig för mig...

Lördag morgon, jag sover tills jag vaknar av mig själv klockan 08.30 ca. Sovit 8 timmar och vaknar ändå hyfsat pigg, till skillnad mot förra veckan när min kropp krävde 12-13 timmar och ändå kände jag mig inte riktigt utsövd. 

Jag har fortfarande rinnande näsa, nyser i attacker och nu är vänster öga svullet och rött och båda ögonen kliar och tåras. När jag senare under dagen berättar för Örjan att det kliar i min gom så står det klart för oss att det faktiskt kan röra sig om en utvecklad pollenallergi iallafall. Jag tar en allergitablett och piggnar till avsevärt och ögonen blir normala igen. Tyvärr så avtar effekten till kvällen och alla symtom kommer tillbaka. Läser på pollenkoll.se att det just nu är låga halter av Hassel och Al i luften som jag kan reagera på. Örjan som varit pollenallergiker nästan hela sitt liv har också känningar men reagerar inte lika kraftigt som jag. Men för honom brukar bl.a Björk och Gräs vara värst. Ja Ja, det återstår att se hur det utvecklar sig för mig...



Jag sitter ute i solstolen i uterummet och låter solens helande strålar möta min kropp och drömmer mig tillbaka till värmen och stränderna på Boca Grande... Jag dricker mängder med koppar grönt antiinflammatorisk te. Nu gäller det att stärka kroppens immunförsvar maximalt. 

Lagar en av Örjans och mina favoriträtter, leverstuvning. Denna gång på hjortlever från Håskö. Så otroligt gott!! Har aldrig tidigare ätit just hjortlever, den smakar både lever och viltkött och den har en köttigare konsistens än t.ex kycklinglever, fastare och betydligt mer kompakt. Rekommenderas varmt!! Mums... 



Ha en fin söndag!! Och om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤☟ Tack snälla!!! 



En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, Recept, sjukdom;
Taggar: Florida, boca grande, god mat, hjortlever, kronisk huvudvärk, längtar tillbaka, neurologisk sjukdom, peppkampen, pollenallergi, selfie, sjukdom
#1 - - Anonym:

Jag har också haft känningar av pollen, al och hassel är det alltså? Gott med leverstuvning😀/Mikaela