Ljuvliga vårtecken... ❤

Jag knallar från med raska steg med den tidiga morgonsolen värmande i ryggen. Längs stigen där kanalen och Ramunderberget möts, växer det otaliga vackra små Blåsippor och några ljuvliga väldoftande violer. Just i detta nu, under den klarblå himlen som basunerar ut att våren är här på riktigt och att sommaren väntar bakom kulisserna på att få göra entré, växer sig lyckan stor inuti hela mig. 






Jag hälsar alla jag möter under min powerwalk God morgon! och ser stora leenden bryta ut hos dessa medmänniskor, lite överraskade över min glada hälsning. 

Vid trappan upp till utkiksplatsen högt uppe på Ramunderberget stannar jag till. Bestämmer mig för att ge dessa trappor en revansch. Sist jag gick upp dit var när jag mådde betydligt mycket sämre än vad jag gör nu och fortfarande var sjukskriven på heltid. Den gången fick Adam så gott som putta mig upp och jag var då tvungen att sätta mig och vila på vägen upp för att jag nästan tuppade av. Men nu studsar jag nästan upp de första 100 branta trappstegen. Det går hyfsat lätt hela vägen upp. Jag tror att det är 330 trappsteg (+-10) tappar bort mig lite i räknandet... 

Passar på att ta några bilder på mitt vackra Söderköping innan jag trippar ner igen och fortsätter min powerwalk som blir 1.2 mil lång, jag går runt hela vår lilla stad. 




När jag kommer hem värmer solen upp uterummet så pass mycket så att jag måste öppna upp ett glasparti för att inte storkna i hettan. Jag lägger mig därute i bikini och bara njuter i timmar...


Ha en fin söndag!! ❤☟ Jag och mina döttrar är ute på resande fot idag...



#1 - - Anonym:

Härligt med vår, härliga bilder, härligt att må bra och härligt att häläs på medmänniskor😀/Mikaela