När orden inte finns...

Slutade jobbet tidigt igår, extra skönt på en fredag! Åkte ner till Ringarum och hämtade upp Adam som kom med bussen från Karlskrona (där han går på sjöfartsgymnasiet). Tog sedan en kopp te ute i solen på altanen. Tänkte ta tillfället i akt och skriva dagens blogginlägg. Men för allra första gången så tyckte jag inte att jag hade något att skriva om, annars så brukar orden nästan komma av sig själva. Men då jag mår riktigt bra just nu och hade haft en vanlig dag på jobbet och inte kunde komma på något intressant att skriva. Så, jag la ifrån mig mobilen (som jag alltid skriver inläggen i) och frågade Adam och Tindra om de ville följa med mig och träna. De ville det båda två. Vi bytte snabbt om till träningskläder och åkte ner till gymmet. 




Jag kände sån lycka när vi stod där på tre löpband i rad och motionerade för glatta livet! Vi hade olika upplägg, jag körde intervaller i 2.5 km på ca 15 minuter och var nöjd och svettig efteråt. Sen gick vi på tyngderna/maskinerna och jag avslutade sen med lite battleropes. Det var som vanligt kul att träna med barnen. Adam tog en bild på min rygg som visar att jag har ryggmuskler som jag knappt visste fanns. Jag hittade även en ny favoritmaskin för rumpan. Vet inte varför jag inte testat den tidigare.. Dock så vet jag inte riktigt hur jag ska jobba vidare med den då jag igår, första gången som jag körde den, körde med alla dess vikter..? 


Efter fredagsfys blev det fredagsmys i form av hemmagjord pizza. En till "vanlig" familjen och en antiinflammatorisk pizza till mig, glutenfri och mjölkfri med gurkmeja & svartpeppar kryddad färs och ägg på. Glömde dock att ta bild på min pizza...


Se där ja, jag hade visst lite att skriva om iallafall, helt okrystat kom orden till mig igen...

Önskar er alla en fin lördag!! ❤☟ Kramar 

En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, Recept, sjukdom, träning;
Taggar: 1gym, antiinflammatorisk kost, familjeträning, glutes maskin, hemmagjord pizza, hälsosam livsstil, peppkampen, pizza, ryggmuskler, träna rumpa, träning, träningsinspiration
#1 - - Anonym:

Härligt det låter😀Skönt att få må bra💕Trevlig fortsättning på helgen🥂🌞/Mikaela